Modda original avgas 14e

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Tja på er! Tänkte höra efter tips på hur man moddar original avgassystemet på 14e hojjarna?
Hur mycket kan man förlänga expansionskammaren?
alla tips är välkommna :)

Mvh//PB
 
såhär blev det iaf!
Förlängde expansionskammaren med 5 cm och gjorde så att den kommer mycket tidigare samt att hela avgassystemet är kortare nu!
 

Bifogat

  • PICT2768x.jpg
    PICT2768x.jpg
    91 KB · Visningar: 110
  • PICT2769x.jpg
    PICT2769x.jpg
    109.7 KB · Visningar: 84
såhär blev det iaf!
Förlängde expansionskammaren med 5 cm och gjorde så att den kommer mycket tidigare samt att hela avgassystemet är kortare nu!

Låter korrekt efter tips jag fått. Gjorde det något i känslan?
 
sådär nu var det testat :)
Blev lite skillnad detta ihop med tunnare topp packning så varvar hojjen lite mer och drar mer på låga varv, trodde att det mest skulle bli bättre drag på topp men det mesta blev på botten... men helt klart bättre går den!
 
Tunnare toppackning borde ju gjort det mesta på botten...
Kanske skulle ta och göra samma modd. Har vid tidigare tillfälle borrat upp förknasaren. För mig den blev 14mm men osäker. Den går aningens fett nu och jag hittade inget mellanting med nålar och ställbart vill jag inte ha så. Friare släpp på avgaserna vore trevligt... ;)

sådär nu var det testat :)
Blev lite skillnad detta ihop med tunnare topp packning så varvar hojjen lite mer och drar mer på låga varv, trodde att det mest skulle bli bättre drag på topp men det mesta blev på botten... men helt klart bättre går den!
 
Tunnare toppackning borde ju gjort det mesta på botten...
Kanske skulle ta och göra samma modd. Har vid tidigare tillfälle borrat upp förknasaren. För mig den blev 14mm men osäker. Den går aningens fett nu och jag hittade inget mellanting med nålar och ställbart vill jag inte ha så. Friare släpp på avgaserna vore trevligt... ;)

Jo precis, gör det du :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top