Modda luftburk Honda cbr 1000 rr-09

Aaha nee då är snart 40 och åkt 2 hjuligt sen jag var 3 år , och precis av såna här inlägg har jag hållt mig undan ifrån forum ?
 
Allt förutom Quick shiften satt på när jag köpte hojjen , Hk är inte allt utan det är att klara av att hålla den farten man fått upp när det är kurvigt å jävligt ? ni fattar ! Hade jag velat ha en sikta skjut hoj hade jag väl haft en Hayabusa med förlängd sving lr nå?
 
Märkligt ändå att så många, inklusive tidningar, gör tester med till exempel att annat avgassystem, och inte mappar om hojen :va
När jag hade min KTM SD 1290R så köpte jag en tidning (tror det var Motorrad) för att läsa ett test som dom hade gjort på alternativa avgassystem.
Av alla dom testade så gav samtliga utom ett lägre effekt, och det som gav mer gav någon hästkraft, vilket inte märks om det redan är långt över 150hk från början.
Men dom skrev inte ett ord om mappning, eller att det skulle tas i beaktning?
Jag laddade själv bara ner en färdig mapp, fick bort avgasknallar och var nöjd.
Men allt som säljs nytt idag är väl en grov kompromiss mellan körbarhet och miljökrav gissar jag, annars skulle man ju göra det mer perfekt från fabrik.
 
I tidnigarnas tester byter de väl endast till ev bifogad ECU, och i verkligheten är det väl så de flesta köparna gör också.
 
I tidnigarnas tester byter de väl endast till ev bifogad ECU, och i verkligheten är det väl så de flesta köparna gör också.
Får man med en hel ECU med ett avgassystem?
Det har jag bommat, men skulle ju kunna vara en rimlig förklaring.
Fast ännu tristare att alla tillverkare i så fall hade misslyckats att göra ett system till min KTM SD :va
 
Om man får det med alla vet jag inte, mina Termisar kom med ny ecu.
 
Allt förutom Quick shiften satt på när jag köpte hojjen , Hk är inte allt utan det är att klara av att hålla den farten man fått upp när det är kurvigt å jävligt ? ni fattar ! Hade jag velat ha en sikta skjut hoj hade jag väl haft en Hayabusa med förlängd sving lr nå?
Då kanske du även ska fixa ett cartridgekit till gaffeln och en TTX bakdämpare. Vilka däck kör du med? Bromspumpen upplevde jag som en svag punkt och bytte till en RCS 19 på min.
Men jag är bara en sån fegis som inte längre vågar brassa järnet på vägen, utan bara på bana ?
 
Då kanske du även ska fixa ett cartridgekit till gaffeln och en TTX bakdämpare. Vilka däck kör du med? Bromspumpen upplevde jag som en svag punkt och bytte till en RCS 19 på min.
Men jag är bara en sån fegis som inte längre vågar brassa järnet på vägen, utan bara på bana ?
Oj har inte riktigt koll på såna race/ban dämpare men är väl säkert minst 20k för något sådant å så in shimsning mm ! Nej det gör nog absolut ingen skillnad för en amatör åkare som mig! Annat om det är cross lr snöskoter då är det bara guld grejer på. Angående däck så blev jag jätteglad att du var nyfiken! Det sitter avon spirit på fram och bak, är det bra däck? Inget märke som jag haft förut. Har ju inte inte ens kunnat prova hojjen än köpte den nu i vinter
 
Då kanske du även ska fixa ett cartridgekit till gaffeln och en TTX bakdämpare. Vilka däck kör du med? Bromspumpen upplevde jag som en svag punkt och bytte till en RCS 19 på min.
Men jag är bara en sån fegis som inte längre vågar brassa järnet på vägen, utan bara på bana ?
Fegis å fegis vi är väl inte 20 längre så det måste inte gå stumt precis överallt ? är bättre att gasa under säkra och övervakande förhållanden
 
Jag gjorde lite småmoddar på min CBR929:a som gav rejält tillbaka.
Har skrivit om det i en annan tråd här, men det handlade om just luftburken, lättviktsdrevning och sedan en PC5 med bänkning på det.
Ökade från normala ~120 på bakhjulet, till 141 hk.
Inga stora pengar alls för de 20 hästkrafterna.

Luftburksmodden för min nuvarande CBR1000RR handlar om att plugga en slang o görs på ca 1 minut : )



Bra att du påminde mig! Måste testa flapper modden, min fireblade mår väldigt illa runt 5500 rpm. ?
 
Luftburksmodden för min nuvarande CBR1000RR handlar om att plugga en slang o görs på ca 1 minut : )

Känns igen.
En vanlig M8-skruv # med lite vanlig eltejp utanpå så den sitter tajt i hålet för PAIR slangen.
Och så är pluggen klar. Bara trycka in på plats i hålet.
Det som tar tid är att lyfta upp tanken så man kommer åt luftburken. Och öppna luftburken.

# Och passar inte M8, välj en annan skruv.....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top