Modda Hojen i Vinter?

philsson skrev:
Hört att det ska vara lätt att puttsa polerade ytor :S kanske har fel

Ja har du en redan polerad yta och kör en sväng är det lättare att få det lika snyggt igen.. Men det är fortfarande mkt polering, du tröttnar!
 
cRoC skrev:
Ja har du en redan polerad yta och kör en sväng är det lättare att få det lika snyggt igen.. Men det är fortfarande mkt polering, du tröttnar!
Det kan hända. trodde det var lätt att rengöra..
så du menar att det är lättare att rengöra en klarlackad yta?-.
 
Min ram har typ korroderat, alu ram...

Men med lite autosol fick jag tillbaks lystern.
 
LOV2XLR8 skrev:
Ska höra mig för om han kan ordna chromade annars lackar jag dem bara.. Men färgvalet e lite svårt på dem... :tungan
samma som lacken på hojen antar jag vore lättast att bestämma sig för.. eller en aning mörkare/ljusare.
 
jag ska trimma på min hoj lite lagom nu under vintern :)
Byta till Boysen carbon reedventiler som kan öka upp till 20% av effekten.
specialbyggd effektrör som ökar en hel del av effekten, med en Hebo ljuddämpare. kanske två st (beror på om jag hittar några beganade till bra pris)
Sportfilter.
kanske effektkolv m.m
polera kanaler och så
:rolleyes:
 
joonnaas skrev:
jag ska trimma på min hoj lite lagom nu under vintern :)
Byta till Boysen carbon reedventiler som kan öka upp till 20% av effekten.
specialbyggd effektrör som ökar en hel del av effekten, med en Hebo ljuddämpare. kanske två st (beror på om jag hittar några beganade till bra pris)
Sportfilter.
kanske effektkolv m.m
polera kanaler och så
:rolleyes:

20% av effekten , skulle intr tro det.
Med två ljudämpare skulle den nog bara gå sämre.
Effektkolv?

Aja lycka till.

Själv ska man nog bara byta till nya däck , sen får jag se om jag lackar hela hojen svart.
 
inte? nehe jaja.. de kan ajg säga dej att de gör de visst.. har tävlat i motocross i snart 8 år.. o kört 2 takt sen jag började köra dvs. när jag va 4 år.. o började tävla när jag va 7.. o efter de så har jag använt olika reed ventiler i mina hojjar..ger en helt annan effektkurva och me rätt bestyckning m.m så kan de öka upp till 20%.
effektkolv? ja.. det är en kupigare kolv.. kan va teflonbehandlade,smidda m.m
o specialbyggt rykrör uträknat på datorn.. då så komemr de går me två ljuddämpare ska du se :)


marcus_136 skrev:
20% av effekten , skulle intr tro det.
Med två ljudämpare skulle den nog bara gå sämre.
Effektkolv?

Aja lycka till.

Själv ska man nog bara byta till nya däck , sen får jag se om jag lackar hela hojen svart.
 
direkt taget ur en tidning här hemma:
Boysen Reedventiler
Tvåstegs reedventiler för tvåtaktsmotorer.
Genom att ha dubbla reedflaps ökar Du
bottendraget med upp till 20%.
Passar orginal reedhus. OBS! Läs instruktionerna.

så nu vet du de! :)

Vertex har i många år varit en av de ledande kolvfabrikanterna
åt många motorcykeltillverkare.
Det finns tre olika kolvtyper; Replica, Race och Forged.
Replica är en kopia av orginalkolven som sitter på vid leverans.
Race är en modifierad replica kolv med en kolvring och lägre vikt
och som passar bättre för maskiner som körs hårt och under svåra förhållanden!
Fogedkolven är smidd och de borde tala för sig själv. Ungefär samma vikt, men betydligt längre livslängd.

nu vet du de med.! :)

nått mer på en gång?
 
Tog av sidokåporna från hojen... sprejade med avfettning och sköljde av flera gånger, resultatet blev mycket finare och glansigare kåpor och all olja var borta...

Idioten hade använt kullagerolja till kedjan och det sprutade som fan överallt på hojen...

Dessutom har jag märkt att det droppar lite växellådsolja, ska dra åt skruvarna så får vi se om det droppar något mer.

Fortsätter det att droppa, då måste jag nog byta packningar.
 
joonnaas skrev:
direkt taget ur en tidning här hemma:
Boysen Reedventiler
Tvåstegs reedventiler för tvåtaktsmotorer.
Genom att ha dubbla reedflaps ökar Du
bottendraget med upp till 20%.
Passar orginal reedhus. OBS! Läs instruktionerna.

så nu vet du de! :)

Vertex har i många år varit en av de ledande kolvfabrikanterna
åt många motorcykeltillverkare.
Det finns tre olika kolvtyper; Replica, Race och Forged.
Replica är en kopia av orginalkolven som sitter på vid leverans.
Race är en modifierad replica kolv med en kolvring och lägre vikt
och som passar bättre för maskiner som körs hårt och under svåra förhållanden!
Fogedkolven är smidd och de borde tala för sig själv. Ungefär samma vikt, men betydligt längre livslängd.

nu vet du de med.! :)

nått mer på en gång?


bottendraget ja!, men inte effekten.
 
joonnaas skrev:
jag ska trimma på min hoj lite lagom nu under vintern :)
Byta till Boysen carbon reedventiler som kan öka upp till 20% av effekten.
specialbyggd effektrör som ökar en hel del av effekten, med en Hebo ljuddämpare. kanske två st (beror på om jag hittar några beganade till bra pris)
Sportfilter.
kanske effektkolv m.m
polera kanaler och så
:rolleyes:

Och om jag trycker in en banan i mitt avgasrör för att sedan byta till slipon, då får jag över50% effektökning! :banana
Tror du på tomten också?
Reeds ökar mest responsen, det ger säkert 20% mot en ihopklämd reed.
20% på reeds, vad ger ett ballt avgas? 20% det med? och nytt luftfilter? 10%? Ojdå... vi portar lite på cylindern också, 30%? "högeffektkolv" då? 10%? Eftersom vi ändå håller på planar vi toppen och byter förgasare, ska vi säga 20% där?
Grattis, din 125.a är nu vassare än motoGP hojarna, trimma lite till så kanske du hänger på större hojar också? :banana :banana
 
Men hur många hästar har den under effektvarven?

Har hört att RS:en har 15 hk innan avgasporten öppnar sig på högre varv...

Alltså 20% av 15 hk = 3hk, det är ju rätt så mycket ändå.
 
joonnaas skrev:
jag ska trimma på min hoj lite lagom nu under vintern :)
Byta till Boysen carbon reedventiler som kan öka upp till 20% av effekten.
specialbyggd effektrör som ökar en hel del av effekten, med en Hebo ljuddämpare. kanske två st (beror på om jag hittar några beganade till bra pris)
Sportfilter.
kanske effektkolv m.m
polera kanaler och så
:rolleyes:

Jo reeds är schysst.. vart köper du dom?.. intresserad. :P eller går det att köpa överallt typ.
 
ja där fick du till de hörru! jippie! :huvet
du.. jag vet nog va jag håller på med.. o ville bara säga va jag ska göra under vintern.. ballt avgas? hm.. sök på bimotion.. där har du programmet jag räknar rykrör med.. 6-7 hk..? ja.. ett jollyrör ökar 6 hk me rätt bestyckning.. här kan jag få ut lite mer effekt ändå.. och om ni bara klagar.. låt mej hålla på me mitt o så kan ju då sitta o torrköra din hoj nu i vinter om du gillar o hålla på med de..
och du har ju en jäkla racer du ju! :Bugar


-PLM- skrev:
Och om jag trycker in en banan i mitt avgasrör för att sedan byta till slipon, då får jag över50% effektökning! :banana
Tror du på tomten också?
Reeds ökar mest responsen, det ger säkert 20% mot en ihopklämd reed.
20% på reeds, vad ger ett ballt avgas? 20% det med? och nytt luftfilter? 10%? Ojdå... vi portar lite på cylindern också, 30%? "högeffektkolv" då? 10%? Eftersom vi ändå håller på planar vi toppen och byter förgasare, ska vi säga 20% där?
Grattis, din 125.a är nu vassare än motoGP hojarna, trimma lite till så kanske du hänger på större hojar också? :banana :banana
 
DJM skrev:
bottendraget ja!, men inte effekten.


jo precis.. fel av mej! missbedömde skiten. men jag tog de dära som ett exempel.. komemr inte ha några reeds som de är botten på.. usch nej..
kommer ha sånna som kommer på toppen. :)
 
ähum reeds som ger på topp... nehehehee du reeds ger på botten.... skulle nog inte heller tro att det finns boysen till din då dom mest gör saker till offroad hojjar...
Kom tillbaks till verkligheten säger jag bara... eller börja spela mulle meck...
 
joonnaas skrev:
direkt taget ur en tidning här hemma:
Boysen Reedventiler
Tvåstegs reedventiler för tvåtaktsmotorer.
Genom att ha dubbla reedflaps ökar Du
bottendraget med upp till 20%.
Passar orginal reedhus. OBS! Läs instruktionerna.

så nu vet du de! :)

Vertex har i många år varit en av de ledande kolvfabrikanterna
åt många motorcykeltillverkare.
Det finns tre olika kolvtyper; Replica, Race och Forged.
Replica är en kopia av orginalkolven som sitter på vid leverans.
Race är en modifierad replica kolv med en kolvring och lägre vikt
och som passar bättre för maskiner som körs hårt och under svåra förhållanden!
Fogedkolven är smidd och de borde tala för sig själv. Ungefär samma vikt, men betydligt längre livslängd.

nu vet du de med.! :)

nått mer på en gång?

å du tror också på det du läser.... jag har haft både boysen och w force som jag har nu på min 250... med boysen snackar vi 2% bättre botten... w force är coolare att kolla på än nått annat, men visst dom ger lite bättre effekt men inte så du märker det på din lättvikts motorcykel!
 
-PLM- skrev:
Och om jag trycker in en banan i mitt avgasrör för att sedan byta till slipon, då får jag över50% effektökning! :banana...

hihihihi :rofl
men seriöst, effekten ökar ju lite om man byter till värre grejer det lär väl du oxå förstå!? :rolleyes:
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top