Modda gasarna?

Sleepwalker

Byggoholic
Gick med
11 Jul 2006
Ort
På Landet
Hoj
Inget just nu men suget är STORT!
Vad är det man ska göra med gasarna föratt dom ska trivas under tryck?
Har ett par mikuni flatside med nylon trottlar.
Frågade dom på mc-express men fick bara till svar att måste moddas men inte hur.
 
Äkta flatslides, dvs RS34 RS36 RS38 och RS40, kan inte turbomatas - finns inte en sportkepa att det funkar. Har dina förgasare spjäll OCH trottel? Isf funkar det. Hur stor är diametern på insuget och hur ser trottellocket ut, plast eller metall och hur många skruvar hålls det fast med. Vad står det för beteckning på förgasarna? Hur många skruvar är det som håller flottörhuset på plats?
 
andersbrink skrev:
2304214 Äkta flatslides, dvs RS34 RS36 RS38 och RS40, kan inte turbomatas - finns inte en sportkepa att det funkar. Har dina förgasare spjäll OCH trottel? Isf funkar det. Hur stor är diametern på insuget och hur ser trottellocket ut, plast eller metall och hur många skruvar hålls det fast med. Vad står det för beteckning på förgasarna? Hur många skruvar är det som håller flottörhuset på plats?

Japp mina har spjäll och trottel. Har inte mätt dom exakt men tror dom e 38 el. 40mm. Trottel locket är av plast och sitter med 4 skruv har för mig att även flottören sitter me 4 skruv.
Fick dom till ett bra pris på ebay från usa så jag har inte kollat så noga på dom än. Har bara packat upp dom och kollat så det verkligen var ett par gasare i lådan. 2000:- inkl tull och frakt är väl ett ganska ok pris för en brygga eller?
 
Spjäll och trottel, då är det CV-förgasare och inga flatslides. Bra, då kommer det att gå bra att turbomata din motor genom dessa. Det du behöver göra är att se till att alla slanganslutningar är täta mha slangklämmor/najtråd. Det är flottörhusventilationen samt bränslematningen mellan förgasarna samt soppaslangen in som ska slangklammas/najas. Se även till att undersidan av trottelmembranet avluftas in till insugstratten (om den inte redan är det).

Är du osäker, läs på i ämnet - finns hopers länkar och info här på forat, samt tjuvkika på R1_T's hemsida http://www.turbo-bike.net/svenska/Pressurize carbs.htm
 
andersbrink skrev:
2304676 Spjäll och trottel, då är det CV-förgasare och inga flatslides. Bra, då kommer det att gå bra att turbomata din motor genom dessa. Det du behöver göra är att se till att alla slanganslutningar är täta mha slangklämmor/najtråd. Det är flottörhusventilationen samt bränslematningen mellan förgasarna samt soppaslangen in som ska slangklammas/najas. Se även till att undersidan av trottelmembranet avluftas in till insugstratten (om den inte redan är det).

Är du osäker, läs på i ämnet - finns hopers länkar och info här på forat, samt tjuvkika på R1_T's hemsida http://www.turbo-bike.net/svenska/Pressurize carbs.htm

OK då behövs bara en soppa pump och regulator oxå så ska de "bara" vara att
börja tvångsmata då antar jag.
 
Sleepwalker skrev:
2307496 OK då behövs bara en soppa pump och regulator oxå så ska de "bara" vara att börja tvångsmata då antar jag.

3 saker att komma ihåg, så funkar det från första början. Soppan ska se högst laddtryck, sen kommer flottörhusen och sist - allt annat. Se till att ta reda på varför det ska vara i den ordningen så blir felsökningen så mycket enklare.
 
Back
Top