Mobiltrubbel!

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Hejhå köpte en ny mobil idag men när ja stoppar in simkortet hittar den bara igen telesnor, jag ett ab från 3. Mupparna från tres kundtjänst fattar ingenting.
Va kan de va för fel tro? Mobilen ska vara olåst.

Problemet var att media Markts telefoner inte är anpassade efter 3 system. Mm köpte dock tillbaka telefonen, så jag får beställa en genom 3 istället.

Problemet var att media Markts telefoner inte är anpassade efter 3 system. Mm köpte dock tillbaka telefonen, så jag får beställa en genom 3 istället.

Var den operatörslåst eller inte? Att mediamarkt köper in telefoner som inte stödjer just 3 låter ju rätt osannolikt men vem vet?!

Nä den var inte låst. 3 har tydligen en egen programvara för deras nät. Detta visste jag inte om, knappt tres kundtjänst heller. Så summan av det hela är att har man 3 så kan man inte köpa mobil på media markt. Enda mobilen de hade som funka med 3 var iphone.

Nä den var inte låst. 3 har tydligen en egen programvara för deras nät. Detta visste jag inte om, knappt tres kundtjänst heller. Så summan av det hela är att har man 3 så kan man inte köpa mobil på media markt. Enda mobilen de hade som funka med 3 var iphone.

Köpt ett par olika modeller av HTC på mediamarkt och komplett och haft 3 på alla. Utan störningar eller brist på funktion.

Något som inte verkar stämma såvida det inte gäller vissa specifika lurar.

Det där med egen programvara låter väldigt suspekt. Det är standardiserade komponenter i mobilnät.
Kollade du om du kunde ställa in APNen rätt för hand?

Enligt mm så var det bara vissa modeller de köpte in som var kompatibel med 3. Även 3 sa att det måste vara en mobil anpassad till 3. Låter rörigt men de var svaren jag fick. Mm tog ju även tillbaka mobilen utan protest då de missade infon om att de inte funkar med 3..

Du glömde inte att slå på 3G på telefonen?
Det måste man ha igång för att kunna använda 3.
Har själv 3 och förstod inte riktigt varför inte min telefon fungerade tills jag provade att slå på just 3G.

I dag kör jag en ZTE Blade som var låst till comviq. Fungerar jättebra!

Enligt mm så var det bara vissa modeller de köpte in som var kompatibel med 3. Även 3 sa att det måste vara en mobil anpassad till 3. Låter rörigt men de var svaren jag fick. Mm tog ju även tillbaka mobilen utan protest då de missade infon om att de inte funkar med 3..

Lita aldrig på en säljare på ett teknikvaruhus. I de här fallet snackar det skit. Har själv haft Tre med upplåst telefon (dvs, inte Tre-programvara) utan några som helst problem.

Lita aldrig på en säljare på ett teknikvaruhus. I de här fallet snackar det skit. Har själv haft Tre med upplåst telefon (dvs, inte Tre-programvara) utan några som helst problem.

Precis.

Jag har kört (australiensiska) Vodafone, (svenska) Telenor och Telia i åtminstone två lurar med 3:s mjukvara. Det är standard alltihop, du råkade bara få en låst lur.

Både frun och jag köpte likadana mobiler, samma fel på båda..

Kan hända att jag missade nån inställning, men borde inte mm hjälpt till och rätta till felet istället för att köpa tillbaka mobilerna?

Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...