Mobiltelefonlarm på MC?

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Nu har TELIA en ny mobiltelefontjänst som innebär positionering. För en mycket ringa! kostnad kan man få reda på var telefonen finns (tror att detta gäller även kontantkort) och bågen om den inte är där man förväntar sig.

Idé: Mobiltelefonomsättningen går ju mycket snabbt och jag har en 8210 ligger o skräpar. En lämplig plastlåda, TELIA kontantkort och en cigg-kabel inhandlas. Mobilen o cigg-kabelelektroniken läggs in i lådan invirat i bubbelplast. Plastlådan skruvas sedan fast bakom baklyset och spänningsmatningen via nyckeln - o vips har man ett positionerbart MC-larm som slår det mesta. Kan de va nåt?

:rolleyes:

testade det där förra året (fast jag använde kondom och torkmedel från en hdd istället för bubbelplast :) ). Vet inte om det va nåt fel på telefonen jag använde, en 3210, eller om det va knas med laddaren. Den drog nämligen ut batteriet på hojen på bara ett dygn. Misstänker att laddaren aldrig övergick i underhållsladdning utan låg o pumpade fullt hela tiden.

Noggranheten på sökningen är sådär. Beror på hur många mobilmaster som finns i närheten. När jag sökte efter mig själv mitt i centrala gbg så diffade det på nästan 1 km, men det kan säkert fungera till mcn ändå. Men ser ju iaf till vilken hamn dom är på väg med den...

mattsson skrev:
testade det där förra året (fast jag använde kondom och torkmedel från en hdd istället för bubbelplast :)

Med eller utan glid? :crash

Jag försökte få friendfiender att fungera med kompisens teliatelefon tidigare idag, men deras jäklans website fungerar ju lika bra som snöskoter i sahara. Antingen finns inte sidan eller så står det att man lagt in fel lösen. Håller mig till långvågen ett tag till känns det som. Vodafone har förresten också någon form av positioneringstjänst, vet ej vad den kostar dock. Fan att man har Snyltviq...

Spinky Spendrup skrev:
Med eller utan glid? :crash

Jag försökte få friendfiender att fungera med kompisens teliatelefon tidigare idag, men deras jäklans website fungerar ju lika bra som snöskoter i sahara. Antingen finns inte sidan eller så står det att man lagt in fel lösen. Håller mig till långvågen ett tag till känns det som. Vodafone har förresten också någon form av positioneringstjänst, vet ej vad den kostar dock. Fan att man har Snyltviq...

Jag har Vodafone sedan tidigare och har via deras kundtjänst (för ett par dagar sedan) fått ett klart besked om att de inte har för avsikt att införa denna söktjänst.

Vad gäller hojens batteri så var mitt förslag att cigg-kabeln skulle kopplas på nyckeln. Telefonen får klara sig på sitt eget batteri vid stillastående (1 a 2 veckor i bästa fall).

(Mitt nuvarande larm drar också ur batteriet på ett antal veckor.)

Annars verkar det ju vara en billig lösning.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti