Mobiltelefonhållare iPhone

truedude

Medlem
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Värmdö
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally PRO
Ska iväg på mcsemester nästa vecka och eftersom man har gps i iPhonen så tänkte jag använda den.
Nån som har koll på en bra mobilhållare med sugpropp eller kanske nåt man kan fästa på styret?
En fördel vore ju om telen sitter bra så den inte lossnar.

Ös på med tips!
 
Tankväska med kartfodral?

Nä klarar mig helst utan tankväska, men tack ändå! :tummenupp

http://www.mountguys.com/product_p/rap-274-ap6.htm

tror det iofs är för vanlig cykel men den kanske funkar eller om dom har någen annan


edit: http://www.mountguys.com/product_p/ram-b-149z-ap6u.htm

Den där såg riktigt bra ut!
Men tyvärr stod de längst ner i texten: "These cannot be used on motorcycles." Varför vet jag inte?!
Men vilket som så åker jag på tis eller ons så jag hinner nog ändå inte få hem en, om dom ens skickar till svea.

edit, den andra såg ju riktigt bra ut! blir nog nåt att investera i till nästa år!
 
Problemet är ju att iPhones gps är ungefär lika exakt som ett krokigt vattenpass.....

Det är nog den enda funktion som jag är missnöjd med i min iPhone.
 
Problemet är ju att iPhones gps är ungefär lika exakt som ett krokigt vattenpass.....

Det är nog den enda funktion som jag är missnöjd med i min iPhone.

Jasså är den så dålig? Har bara provat den litegrann men tycker den har funkat bra.
Så länge den tar mig från punkt A till punkt B så är jag nöjd!
 

Själva fodralet fungerar rätt bra. Det är tätt nog för en lätt regnskur, men jag tar av det om det kommer mer regn för att vara säker. Man kan ladda telefonen när man kör och det fungerar halvbra att trycka på skärmen med handskar, men det kan ju vara handskarnas fel. Utan går det bättre men inte perfekt.

Jag använder det för navigation. Antingen kör jag med ett vanligt navigationsprogram, Navfree förra sommaren men nu har jag skaffat Sygic Europa som verkar bra. Oftast vill jag hellre ha en vanlig karta och då använder jag en inskannad version av Libers MC-karta för Östra Svealand och Maprika som gör att jag får GPS-punkt på den kartan. Det fungerar väldigt bra.

Mitt är köpt på Sulas och ser likadant ut med undantag av fästet som jag inte är säker på. Kolla att det passar på styret.
 
Nej, det är inte samma fäste som jag har. Mitt är kraftigare och består av två halvor som skruvas samman mer vanliga skruvar från den sida där telefonen sitter. Rör sig inte ens i höga hastigheter med telefonen monterad. Men det där kanske fungerar det också. Själva fodralet ser identiskt ut förutom att det står Interphone tryckt på mitt.
 
Den här nog din, jag köper den istället vill inte ha en flygande iphone bakom mig ,
ImageUploadedByTapatalk1394873654.419963.jpg
Tack andreas
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top