Mobiltelefon, vilken ska man köpa?

Om du vill påvisa lite stil och höja din raggfaktor, gör som jag och kör med en Motorola Razor v3. Smidig och förvånansvärt stryktålig. Bäst av allt, den laddas via usb, inget mer släpa runt med en laddare när man är på hotellet eller på främmande ort, bara fråga någon vänlig själ om det har en dator med usbuttag/sladd.

Om det är antal meningslösa funktioner som gäller i samband med val av lur finns det säkerligen andra lurar med mer funktioner som du aldrig kommer använda två gånger. :D

/F

Fenix skrev:
Om du vill påvisa lite stil och höja din raggfaktor, gör som jag och kör med en Motorola Razor v3. Smidig och förvånansvärt stryktålig. Bäst av allt, den laddas via usb, inget mer släpa runt med en laddare när man är på hotellet eller på främmande ort, bara fråga någon vänlig själ om det har en dator med usbuttag/sladd.

Om det är antal meningslösa funktioner som gäller i samband med val av lur finns det säkerligen andra lurar med mer funktioner som du aldrig kommer använda två gånger. :D

/F
Vikmobil är fjortis... :hihi
//Tobbe
EDIT: Glömde skojsmile :Edit

Last edited:
Fenix skrev:
Viklur är kung!

Hög raggfaktor, det är det som är viktigast. :fyllisar
På vilken skolgård raggar du? :D
Nja, jag har haft en lur med lucka en gång i tiden.
Det räcker, gillar inte den typen av lur helt enkelt.
TROTS att den du föreslog såg riktigt cool ut så går den bort. :)
//Tobbe

tobbeviking skrev:
På vilken skolgård raggar du? :D
Nja, jag har haft en lur med lucka en gång i tiden.
Det räcker, gillar inte den typen av lur helt enkelt.
TROTS att den du föreslog såg riktigt cool ut så går den bort. :)
//Tobbe

Jag tror inte du förstår vilka guldklimpar jag kastar i din riktning, visa tacksamhet. Jag förstår att du är villrådig i den stora mobilvärlden och jag ska se till att vi tillsammans finner säker hamn. :3freak

Skämtar bara, lugn och fin. Allvarligt, vad prioriterar du, förutom att du under inga omständigheter vill bli asocierad med din jakt efter fjortisar. :rolleyes:

Fenix skrev:
Jag tror inte du förstår vilka guldklimpar jag kastar i din riktning, visa tacksamhet. Jag förstår att du är villrådig i den stora mobilvärlden och jag ska se till att vi tillsammans finner säker hamn. :3freak

Skämtar bara, lugn och fin. Allvarligt, vad prioriterar du, förutom att du under inga omständigheter vill bli asocierad med din jakt efter fjortisar. :rolleyes:
Jag är en stadgad familjefar, en vikmobil är således nära nog snuskig i mina händer :gnissla
Jag har nog redan valt, det blir en K750i.
Men det är inte mer än 99,9% klart, så dyker det upp en übercool lur som kan matcha den så hugger jag direkt.
Men som sagt, efter att ha scannat nätet efter lämpliga telefoner så faller det nog på 750:n.
Skoja måste man annars vore väl livet ganska trist :banana :tummenupp
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Jag är en stadgad familjefar, en vikmobil är således nära nog snuskig i mina händer :gnissla
Jag har nog redan valt, det blir en K750i.
Men det är inte mer än 99,9% klart, så dyker det upp en übercool lur som kan matcha den så hugger jag direkt.
Men som sagt, efter att ha scannat nätet efter lämpliga telefoner så faller det nog på 750:n.
Skoja måste man annars vore väl livet ganska trist :banana :tummenupp
//Tobbe

750'n är en klart bra lur. Köpte in tre stycken förra veckan till firman, deras nya ägare vart glada. :D

Har sonen fått sin första hoj än då?

/F

Fenix skrev:
750'n är en klart bra lur. Köpte in tre stycken förra veckan till firman, deras nya ägare vart glada. :D

Har sonen fått sin första hoj än då?

/F
Nä alla pengar går ju till mobiler och fan vet vad :)
Men det hägrar, ännu får han nöja sig med stillsamma turer bakom far sin :)
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Nä alla pengar går ju till mobiler och fan vet vad :)
Men det hägrar, ännu får han nöja sig med stillsamma turer bakom far sin :)
//Tobbe

En anna väntar på att dottern ska bli gammal nog att köra sin första 50cc, tills dess gäller det bara att övertyga frugan att det är viktigt att köra hoj så tidigt som möjligt.

:tummenupp

Nu är det hundra spikat, det blir en K750i. Tack för tjatet tjatmostrar :tummenupp
Men givetvis var det ju kö på den, ingen i hela vääääärrrrlden verkar ha den hemma eftersom SE har problem med att hinna med i tillverkningen.
Nåväl, är det nu ngn som vet ett bra ställe som säljer billiga och stora minneskort. Under 512Mb verkar barnsligt, jag är ju som sagt familjefar så jag måste ju ta mitt ansvar och ha alla dom bästa powermetalspåren och grymmaste bilderna på den... sånt tar plats! :hihi
//Tobbe

Fenix: Allt som en Motorola-lur gör, gör Sony Ericsson bättre. :tungan

Last edited:
Sist när jag köpte den luren jag har nu, T610.
Så lovade jag mig själv att prova ngt annat än "ericsson" då jag haft enbart ericsson sedan min första lur för 10-12år sedan.
Men det är kansek som dom säger, det finns nokiamänniskor och ericssonmänniskor. :)
//Tobbe

Annars så släppte NOKIA en ny telefon i förrgår, den heter 6101, ser bra ut har det mesta som RADIO, vet ej hur intresserad du är av kamera, men det är endast en VGA kamera, jag personligen är inte så brydd om kamera på en mobil

http://www.nokia.se/phones/6101/

finns även i svart

R1 Uffe skrev:
Annars så släppte NOKIA en ny telefon i förrgår, den heter 6101, ser bra ut har det mesta som RADIO, vet ej hur intresserad du är av kamera, men det är endast en VGA kamera, jag personligen är inte så brydd om kamera på en mobil

http://www.nokia.se/phones/6101/

finns även i svart
Vikmobil har vi redan avhandlat här ju! :hihi
Tack för tipset, men den är inte aktuell då jag som sagt inte gillar fjor....vikmobiler. :tungan
//Tobbe

Jaha, nu ligger den här och laddar.
Helt otroligt att man inte ska få fingra på sin nya fEtTk00lA mObIL aSSÅ BAH!
:hihi
En K750i är nu sedan 30min tillbaka i min ägo :tummenupp
//Tobbe

Lyfter en gammal tråd då jag är rådvill i mobildjungeln... :va

Behöver ny lur. Är prylbög eller prylleb (hur det nu blir) :confused: men vill inte ha en viklur. Är inne på Ericsson w900i. Men den är ju ganska stor. Helst vill jag ha nokias 8800 men den är ju så fasligt dyr. Har tittat lite på nokias 7370 också men nja. Har ingen bindningstid kvar så det är inget problem. Luren skall vara liten, snygg och gärna vridbar. Kamera, går väl inte att undvika i dagens läge så visst. Radio, nja. Spel, visst. Så; ge mig lite info och råd. Prisklass; runt 4 tusen, plus/minus.
Eller så kan man ju alltid starta en poll :D

Kay skrev:
PMa mig så fixar jag bra telefon till SH-specialpris. Bindningstiden går o lösa. ;)

Vart jobbar du ?
Att du inte sa det tidigare så kunde jag ju tjöpt min x480 snorbilligt !? :4skrika

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...