Mobiltelefon, vilken ska man köpa?

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Finns det ngr mobiljunkies på SH?
Jag ska skaffa mig en ny lur, sneglar på K700 som jag kan köpa på elgiganten för 1990:- utan ab.
Finns det ngr vettiga alternativ till denna?
Kan inte alls mkt om just mobiltelefoner.
//Tobbe

Kolla in Katshing.se där har du massa bra erbjudanden. Köp en med Knockout abb. Det innebär ingen bindning eller nån låsning, bara billiga samtal...

Och köp en k750i, lätt bästa telefonen... Köpte min från Katshing för 2790:-

Qvint skrev:
Kolla in Katshing.se där har du massa bra erbjudanden. Köp en med Knockout abb. Det innebär ingen bindning eller nån låsning, bara billiga samtal...

Och köp en k750i, lätt bästa telefonen... Köpte min från Katshing för 2790:-
Hinner inte kolla just nu, men det priset är liiiite högt för min del.
Ska absolut kolla in ditt tips! :)
//Tobbe

Nej nej... köp nu en k750... andra telefoner är inte ens värda att nämnas

JA JA JAAAA, fan vad ni tjatar :D
Så, ni säger alltså att K700 inte är i jämförelse med K750 värd sina stålar?
Är det ngr speciella problem med K700 som jag bör veta?
Dra nu upp för och nackdelar med 700 resp 750, hade det varit kubik hade ju valet varit klockrent :tungan
Anledningen till att jag vill ha den abbonemangslös är att jag har ett 10år gammalt nummer som jag inte har lust att byta.
//Tobbe

Du kan ju flytta över ditt gamla nummer till det nya abonemanget!!

K750 = 2mpixel kamera, helt ny modell!!! KÖP!!! :tummenupp

Det beror väl på vad du ska ha telefonen till, ska du bara ringa och sms:a så funkar ju vilket som helst som är någorlunda liten, t.ex. Samsung X-460 som faktiskt är riktigt kompakt, dock vikbar. Den är inte dyr heller (runt 1400:-). T630 är billig och vettig om du vill ansluta en laptop för att synka kalender eller surfa via gprs. Ännu billigare faktiskt. Ska du ha en telefon med extra allt och inbyggd tandborste att flasha med på krogen (eller var man nu flashar med en mobiltelefon) så får du räkna med att pröjsa uppåt 3000 eller mer.

Last edited:
Rasorblade skrev:
Du kan ju flytta över ditt gamla nummer till det nya abonemanget!!

K750 = 2mpixel kamera, helt ny modell!!! KÖP!!! :tummenupp
Betalar du? :hihi
Du har iofs en poäng i det du säger....fantastiskt vad man kan göra med teknik nuförtiden.
MEN nu till dilemmat, mitt abbonemang är bundet fram till i höst. :näsblod
//Tobbe

Coola Ola skrev:
Det beror väl på vad du ska ha telefonen till, ska du bara ringa och sms:a så funkar ju vilket som helst som är någorlunda liten, t.ex. Samsung X-460 som faktiskt är riktigt kompakt, dock vikbar. Den är inte dyr heller (runt 1400:-). T630 är billig och vettig om du vill ansluta en laptop för att synka kalender eller surfa via gprs. Inte heller speciellt dyr. Ska du ha en telefon med extra allt och inbyggd tandborste att flasha med på krogen (eller var man nu flashar med en mobiltelefon) så får du räkna med att pröjsa uppåt 3000 eller mer.
Allra helst vill jag ju ha ett inbyggt våffeljärn, men jag har insett nu att jag kanske får nöja mig med kamera :rolleyes:
Skämt å sido, jag har väl egentligen inte ngr jättekrav.
Fått upp ögonen för K700, är lite prylb*g och tycker det verkar trevligt att ha radio eller MP3 om man står och väntar på ngn eller går promenader mm mm.
Den telefon som ska ersättas är den i soljus HELT kassa SE T610.
Displayen har haft otur på allvar nu :brinnerup
//Tobbe

PMa mig så fixar jag bra telefon till SH-specialpris. Bindningstiden går o lösa. ;)

K750 är väl en vidareutveckling på K700:an. Har själv en K700 och är nöjd med den. Stora skillnaden är att 750 har bättre kamera samt utbytbart minneskort SD-mini för Mp3 spelare och spellagring. Ca 40mb i 700an räcker ungefär till en CD i mp3-format. Radion fungerar bra och även Mp3 delen.

själv har man en stor tegelsten allmänheten kallas 3G-mobil, men det ska det bli ändring på så fort dom släpper taget om mig och min mobil :huvet :rolleyes:

och då ska det inte bli nån "kom och köp, här får du en risig kamera, lite mb, lite flash, lite krimskrams och annat onödigt intryckt i samma plasthållare"-mobil.

utan en hederlig NORMAL mobil, typ Nokia 8210, extremt liten och snygg
kan ringa och ta emot samtal och SMS.... det blir jag nöjd med.

fast visserligen, kommer bli svårt att leva utan den både lysande och nu även blinkade (kamera)lampan som finns på 750... men jag ska försöka överleva :rolleyes:

(va snäll och ta detta inlägget med några ton salt, vet att K750i är himla bra, men 80% av funktionerna behöver man inte, 15% av dom kommer man säkert aldrig testa, och endast 5% är det man verkligen använder eller använder mer än en gång i veckan (med undantag för första veckan då allt ska flashas och visas upp om och om igen hehe)

p.s har ni en Nokia 8210 till salu, tveka inte att PM'a mig

p.s2. föresten, skrämmande när man söker efter mobiler på blocket och får bild efter bild där det ligger 20-40 mobiler på golvet och "extra batteri, manual, laddare osv. tillkommer inte"... surt sa räven :död

Werzion skrev:
själv har man en stor tegelsten allmänheten kallas 3G-mobil, men det ska det bli ändring på så fort dom släpper taget om mig och min mobil :huvet :rolleyes:

och då ska det inte bli nån "kom och köp, här får du en risig kamera, lite mb, lite flash, lite krimskrams och annat onödigt intryckt i samma plasthållare"-mobil.

utan en hederlig NORMAL mobil, typ Nokia 8210, extremt liten och snygg
kan ringa och ta emot samtal och SMS.... det blir jag nöjd med.

fast visserligen, kommer bli svårt att leva utan den både lysande och nu även blinkade (kamera)lampan som finns på 750... men jag ska försöka överleva :rolleyes:

(va snäll och ta detta inlägget med några ton salt, vet att K750i är himla bra, men 80% av funktionerna behöver man inte, 15% av dom kommer man säkert aldrig testa, och endast 5% är det man verkligen använder eller använder mer än en gång i veckan (med undantag för första veckan då allt ska flashas och visas upp om och om igen hehe)

p.s har ni en Nokia 8210 till salu, tveka inte att PM'a mig

p.s2. föresten, skrämmande när man söker efter mobiler på blocket och får bild efter bild där det ligger 20-40 mobiler på golvet och "extra batteri, manual, laddare osv. tillkommer inte"... surt sa räven :död

Blocket är nog den sajt som säljer flest hederliga mobiler i landet tror jag. :rolleyes:
Visst fasen är det precis som du säger att man inte använder mer än 5% av funktionerna efter en vecka.
Men å andra sidan så ska kameran vara så pass bra att man kan ha den och ta vettiga "pocketbilder" med.
Vi har en mkt trevlig kvinna som sköter mobilhanteringen åt oss i företaget.
Efter ett snack med henne så fick jag klart för mig att det är hennes ögon som ......den mobilen jag ska ha :tuttar
Skämt åsido, jag kommer ångra mig om jag köper en K700 ist för 750.
TROOOOOR jag iaf.
Men men, vi får se vad det blir.
Jag har iaf "bokat" en 750 nu då det var leveranstid på den.
Men vi får se om vår gode vän Kay kan toppa det budet.
Men det kan han säkert :)
//Tobbe

*/ ?>
Back