SpeedAbuser skrev:
Telefonen skall gå att använda med mitt nuvarande kontantkort (Djuice) och får förmodligen inte kosta några jättesummor heller även om det för den delen inte ska vara något skräp.
Jag har inte tänkt så mycket på saken, men det här med kamera verkar ju mest lattjo. Vilken mobil tar skarpast bilder idag?
Om du ska ha kvar ditt djuice så ska du köpa en telefon som inte är låst. Jag själv är riktig mobiltorsk och har väl haft ungefär 25 olika på 4 år eller så.
Nokias mobiler tycker jag är mest användarvänliga, lätta menyer, skaplig standby men rätt dålig taltid. Nokias bästa kameramobil är 6600 enligt mig. Den är iofs rättså stor, men man kan zooma och ändå ha hyffsad kvalitet på bilderna. Nya nokia 6230 är nog också bra, men jag har inte provat någon sådan ännu... Då hamnar du runt 3800:- för en ny.
Sonyericsson har ju skärpt till sig en del, hade en t610 för ett tag sen och har aldrig haft en mobil med så bra batteri! Höll lätt i 4-5 dygn. Hade en P900 ett tag också, men den tröttnade jag fort på. Enda som var kul med den var att man kunde ha en Mp3låt som ringsignal...
Just nu har jag en Siemens SX1 vilken jag tycker är bra. Inbyggd radio, Mp3spelare, videospelare och kamera. Kameran är dock inte av samma klass som den i nokia 6600 eller Samsung e700 som jag också har haft. Siemensen är lite stor också...
Samsung e700 är en snygg telefon med bra ljud och schysst kvalitetskänsla. Enda jag tyckte var negativt med den var att man inte kan skicka mms som är större än 80Kb. Om man får till en bra bild så ligger den på ungefär 95kb.
Panasonic har jag bara haft en modell av och det var en Gd87. Det var den modellen som kameramobilerna slog igenom med. Den var rätt schyssu, dock lite plastig men med en väldigt bra display.
Allt beror ju på hur du ska använda telefonen. Ska du ha bluetooth? Om du ska ha det men kan stå ut med en sämre kamera, dock väldigt bra batteri så kan jag rekommendera SET610. Den får man tag på för bra pris nu.
Om du inte vill ha bluetooth men en jäkligt bra kamera och inte har något emot att ladda mobilen varannan dag så rekommenderar jag Samsung SGHE700. Men då har du ju "problemet" att du inte kan skicka jättebra bilder via mms...
Siemens telefoner har blivit rätt bra på sista tiden. Har fått bort mycket av "trögheten" i menyerna. Dem känns dock fortfarande lite plastiga tycker jag.
Nu har jag ju skrivit en uppstas nästan
Hoppas du fick nåt att tänka på iaf. Om du har fler frågor så kan du skicka ett pm eller s¨å, så kan jag svara så gott jag kan. Så alla andra "slipper" läsa mina romaner