Mobilt bredband?

Colinabo

Medlem
Gick med
8 May 2006
Hoj
sju japanska, två tyska och tre italienska...
Har en laptop som jag vill ta med mig på resor (inom Sverige) lite då&då. Vad är bästa alternativet för att fixa internet på den? Optimala vore förstås obegränsad trafik, bra täckning och ingen avgift när den inte används.
Någon som har nåt förslag?

Kolla vad du har i ditt mobilabonnemang. Mobilen är ju ett modem också.

Var selektiv.
Jag har mobilt. Efter en del forskande och provande så blev det Telia. INGEN annan leverantör håller lika hög och jämn hastighet. Jag har mätt på flera olika ställen, såväl i stan som ute på vichan.
TRE höll den imponerande hastigheten 0.3-0.4 och var avgjort sämst i klassen, Telia ligger på mellan 5 och 7.5 och får toppbetyg av mig.

Håller med, allt beror på var man är.

Här uppe i gbg är mitt Tre perfekt! Ligger i princip alltid över 5mbit. Hemma hos föäldrarna får man vara glad om det ens kopplar upp..

Har Telenors mobila bredband är ute i skogen och det funkar klockrent!
surfar fritt för 149:- i månaden.

Var selektiv.
Jag har mobilt. Efter en del forskande och provande så blev det Telia. INGEN annan leverantör håller lika hög och jämn hastighet. Jag har mätt på flera olika ställen, såväl i stan som ute på vichan.
TRE höll den imponerande hastigheten 0.3-0.4 och var avgjort sämst i klassen, Telia ligger på mellan 5 och 7.5 och får toppbetyg av mig.

Prövade också Tre´s mobila bredband.
0.38 var det högsta jag kom upp i.
Ringde support och påtalade det hela och får till svar att = Där du bor så går det inte få snabbare än 0,38 max men åk in till stan så går det fortare.
Detta var inget dom talade om när jag tecknade skiten, utan blev lovad att det skulle ligga på ganska nära 7,2.

Hävde abbonemanget rätt så omgående.

Har kollat kontantabonnemangen och funderar på Telia eller Comviq. 0,5Gb/dag? någon som kan ge en hum om hur långt man klarar sig på det?

Kolla istället om du inte kan lägga till data på ditt mobilabb du redan har och sedan skaffar du antingen ett tvillingkort eller kopplar helt sonika in luren till datorn och använder den som modem.

Runt 5 GB mängdbegränsning på Tre. Det försvinner fort!
Suger att behöva surfa resten av månaden i snigelfart.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back