Mobilstörning i teven..hur undviker man?

Wille

Gröna Faran
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD ZX6R
Hemma så har jag en "gammal" teve som säkert är 8-10 år gammal som får jäkla massa störningar (som när man lägger en mobiltele nära en högtalare/radio) när grannen pratar i sin mobil. (vilket han gör på alla möjliga tider på dygnet) Enda sättet att slippa det är att flytta teven till annan plats, vilket inte går för den kan inte stå på nåt annat ställe (liiiiten lägenhet) eller att stänga av den helt. Finns det nåt sätt man kan göra för att minimera dom där störningarna? Inte skoj att vakna halv fem på morronen utav att teven för ett jäkla ljud ifrån sig.

Wille skrev:
Hemma så har jag en "gammal" teve som säkert är 8-10 år gammal som får jäkla massa störningar (som när man lägger en mobiltele nära en högtalare/radio) när grannen pratar i sin mobil. (vilket han gör på alla möjliga tider på dygnet) Enda sättet att slippa det är att flytta teven till annan plats, vilket inte går för den kan inte stå på nåt annat ställe (liiiiten lägenhet) eller att stänga av den helt. Finns det nåt sätt man kan göra för att minimera dom där störningarna? Inte skoj att vakna halv fem på morronen utav att teven för ett jäkla ljud ifrån sig.

"Mobilstörning i TV'n".... Låter som att du vill slippa reklamen ifrån Jamba ? :tungan

Well. Har du en lång antennkabel? Kanske skaffa något med bättre skärm?
Ett alternativ är ju att rycka ut kontakten när du går ock lägger dig. Då kommer TVn garanterat att vara tyst hela natten.

Starstriker skrev:
"Mobilstörning i TV'n".... Låter som att du vill slippa reklamen ifrån Jamba ? :tungan

Well. Har du en lång antennkabel? Kanske skaffa något med bättre skärm?
Ett alternativ är ju att rycka ut kontakten när du går ock lägger dig. Då kommer TVn garanterat att vara tyst hela natten.

Skippar man MTV så slipper man mycket Jamba reklam.. :D

Nja nä jag har inte nån lång antennkabel.
Att rycka ut strömkontakten hjälper helt klart men när man haft teven på timer så vill man inte behöva gå upp o dra ut sladden när man väl har somnat.

Jag har hört att strålning från mobiler är ofarlig.
Men om din TV mår dåligt så köp ett hönsnät och svep om den.
Din egen kropp behöver du inte bry dig om :rolleyes:

UrbanTiger skrev:
Enklare att dra vanlig aluminiumfolie omkring den. Dubbla lager och sen tejpa med silvertejp. Tänk på att inte stoppa ventilationen bara :brinnerup

Nu förstår jag inte riktigt.
Är det TV:n, antennkabeln, grannens telefon, grannen, trådskaparens egna kropp, eller samtliga nämnda objekt som ska folieras och tejpas? :va

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8