Mobilprat under bilkörning.

Thundercat skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,671953,00.html

Borde det inte vara lika farligt att prata med passageraren? :va

Beror nog på att om man snackar med passageraren så kan man ju stanna upp i en mening för att mycket händer i miljön runtomkring, utan att passageraren bryr sig då han/hon ser det och förstår det. I telefonen kan man lätt uppfattas som ett pucko om man håller på och pausar och stakar sig. Då går för mycket koncentration till telefonen och att hålla samtalet flytande.

Numer har jag dock inga probs med det, men i början när nallarna kom så var det ju lite lattjo ibland. "Hur har jag hamnat här" tänkte man några gånger för att man inte mindes att man kört så långt!

Hur många av er sänker inte radion när man har svårt att hitta i en ny stad och man är stressad??!

Edit: Jag kan inte föra en vettig konversation och surfa på sh samtidigt.

Jag och tjejen körde bil inne i gbg när min bror ringer. Efter 10 min pratandes så frågar han "var är du"? jag säger "i närheten av dig, har just kört genom lundbytunneln". 1 minut senare lägger vi på och jag undrar varför jag ser Liseberg för :confused: (för er som inte bor i gbg så var jag åt helvete från där jag trodde jag var). Nej måste jag prata i telefon när jag kör idag ,så väntar jag tills jag är på motorvägen eller står still.

Jag tycker att det ska vara förbjudet, det är väl förbjudet i nästan hela Europa redan så varför inte i sverige också?

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8