Mobilklockan drar sig!

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Har en androidtelefon (Huawei ideos X5) där klockan går för fort och drar sig framåt med ca 5 min per månad.

Hur kan det komma sig och går det att något åt?:va

// O. Teknisk

Haha, visst är det ett i-landsproblem, men ack så irriterande. Det som faktiskt stör mig mest är att min hittills enda smartphone också har visat vara sig den dummaste av alla de mobiler jag ägt:tungan

Last edited:
även mitt urbota korkade armbandsur syncar mot en tidsserver dagligen, skulle inte en "smartphone" fixa det?

Men det beror ju på att du valt en Huawei :hihi:hihi

Min förra telefon var en Huawei, den kostade ett par hundra ny och är tamejfan den kvalitetsmässigt bästa telefon jag har haft.

Den sopar banan med motsvarande Nokia och Ericsson lurar jag har haft tidigare.

Fast smartphonesen brukar ju vara klena prestandamässigt.

Det är ju rent allmänt rätt imponerande att de lyckats bygga ett system som har en så felaktig klocka.

Säker på att det inte är någon automatisk tidssynkronisering som redan ligger i bakgrunden och ändrar klockan?
Jag hade det på en Nokia. Drog sej någon minut då och då tills jag upptäckte att den automatiska synkroniseringen var påslagen. Problemet var att den hämtade ett klockslag som låg någon minut efter verklig tid. Irriterande när man skulle hinna med tåg eller bussar.
Stängde av automatiken, förställde klockan och har därefter varit i tid.

Det är ju rent allmänt rätt imponerande att de lyckats bygga ett system som har en så felaktig klocka.
Dessutom med en så stor felvisning på bara en månad. Jag tror inte något av mina automatiska armbandsur går så mycket fel på en månad. :tungan

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back