Mobilfråga - K800i.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Har fått hem en ny lur idag.

Ska köra kontakt till datorn via den medföljande USB-kabeln. Har installerat allt enligt beskrivning. Kopplar in telefonen, sätter på PC-Suite och ska hitta anslutna telefoner, men inte fan hittar den telefonen! :mad:

Några tips och trix för att det ska funka? Speciella inställningar i telefonen som krävs? Irri som fan, det är vad det är. Har installerat om två gånger, ändå funkar det inte...

Hilfe!

Kan vara nån brandvägg som strular, brukar dock endast jävlas om man kör via blåtanden. Värt att testa dock :)

Nisse Järnet skrev:
2511908 Kan vara nån brandvägg som strular, brukar dock endast jävlas om man kör via blåtanden. Värt att testa dock :)
Har ikonen nere i hörnet något med det hela att göra månntro?

Har endast Norton Internet Security och dess brandvägg. Felorsak kanske?

Edit: Varför blir det en ny "nätverksanslutning"?

Last edited:
När telefonen är inkopplad, får du upp den som en enhet i utforskaren?
Jag har för mig att man brukar behöva göra något val på telefonen när
man pluggar in den i datorn, har du gjort det?
När jag pluggade in min SE W810i första gången så ville windows installera
en massa drivrutiner o ha sig, det vara bara o klicka sig fram (har för mig drivrutiner följde med på skiva). Funka kanoners.

kanske är något helt annat, men min k750i går inte att koppla till datorn längre eftersom den programvara som inte ska krävas, men som krävs.... inte fungerar med XP x64 :argpådato

Archan skrev:
2511979 När telefonen är inkopplad, får du upp den som en enhet i utforskaren?
Jag har för mig att man brukar behöva göra något val på telefonen när
man pluggar in den i datorn, har du gjort det?
När jag pluggade in min SE W810i första gången så ville windows installera
en massa drivrutiner o ha sig, det vara bara o klicka sig fram (har för mig drivrutiner följde med på skiva). Funka kanoners.
Nopp, den kommer inte ens upp som enhet i utforskaren. :mad:

När man pluggar in den i datorn kan man välja "filöverföring" eller "telefonläge". Givetvis torde det första alternativet vara vettigt.

Har installerat alla drivrutiner i tur och ordning, så det borde ju vara okej också. Det funkar ändå inte. Mystiskt.

Har många kompisar som har samma problem som du... Testa att ladda ner programmet från hemsidan istället för att använda det som följer med telefonen, funkade för en av mina kompisar i alla fall :)

Sätter du den i en usb-hub eller direkt i porten på datorn? Jag försökte i hubben i skärmen, men där vägrade den komma fram. Men direkt i datorn funkar.

Sedan så strulade den förbaskat ett tag, men bara jag valde "telefonläge" eller vad det heter det som kommer upp i menyn så funkade det finfint. (Dumma jag valde filöverföring eller vad det andra hette, och det var inte alls bra)

Tingeling_83 skrev:
2511995 Har många kompisar som har samma problem som du... Testa att ladda ner programmet från hemsidan istället för att använda det som följer med telefonen, funkade för en av mina kompisar i alla fall :)
Kan vara värt att testa...

[Akryl]*Amid skrev:
2511997 Sätter du den i en usb-hub eller direkt i porten på datorn? Jag försökte i hubben i skärmen, men där vägrade den komma fram. Men direkt i datorn funkar.

Sedan så strulade den förbaskat ett tag, men bara jag valde "telefonläge" eller vad det heter det som kommer upp i menyn så funkade det finfint. (Dumma jag valde filöverföring eller vad det andra hette, och det var inte alls bra)
Sätter den i front-USB-porten på datorn. Det borde ju vara "rätt in". Så att säga...

Ska testa telefonläge nu, och se vad den kan ge...

Edit: När man väljer "Telefonläge" står det ju till och med klart och tydligt - "Telefonen är redo att användas med dator". Men icke...

Last edited:
Jag vill minnas att ja inte installera något i förväg, det fick helt enkelt ploppa upp som det ville när jag plugga i så installera jag det då istället. Eller föresten, jag installerade nog Disc2Phone först.
Föresten har du provat någon annan USB port så det inte är den som e cp?
Prova även att tanka hem senaste programvaran från SEs hemsida.

Lycka till!

Det har bara varit problem med min K800i i anslutning till datorn :mad: Det är tvärtom mot vad som står i manualen, det har jag kommit fram till iaf.
Alla andra som jag har snackat med som har 800:an har haft liknande problem. Dags för ny mjukvara från Ericssons sida...

För övrigt, min telefon blev skitseg när jag bytte till ett annat tema i telefonen och det gäller på alla menyer etc. Den hänger sig nån sekund etc, men inte i det gamla temat. Så om någon tycker den verkar sega, byt tema!

Att bara flytta sladden från framsidans USB-anslutningar på datorn till en där bak gjorde susen.

Det är nog dags att se över den gamla burken... :3freak

hållundan skrev:
2513327 Att bara flytta sladden från framsidans USB-anslutningar på datorn till en där bak gjorde susen.

Nu tänkte jag skriva nåt snuskigt här men bestämde mig för att låta bli.

duckie skrev:
2513411 Nu tänkte jag skriva nåt snuskigt här men bestämde mig för att låta bli.
Det var ett upplägg, till dig, och alla andra vitsiga här i kring. Men icke!

Inte ens med krok och bete är det någon som nappar. :gråta

Börja med att kolla om du har senaste firmwaren installerad i telefonen!! Ladda ner och följ instruktionerna: http://www.sonyericsson.com/downloads/UpdateService_Inst_2.6.4.9.exe

Testa även att avinstallera alla gammla drivrutiner!! genom Kontrollpanelen/System/Hårdvara/Device Manger eller vad det står på Sv/USB

Det enda jag hade problem med annars var att styra datorn med telefonens egna fjärrstyrning!! Men det var för att jag inte hade konfigurerat min Bluetooth HID på datorn...... tog ett tag innan jag fattade det! Trodde det bara var att tuta o köra!!

Bra länk för att göra egna fjärrstyrningar till program från telefonen:
getDocument.do

Hade samma problem med min W850i, men det löste sig efter någon minut.. bara för det har jag glömt hur jag gjorde, tror det var ett program jag hade missat eller nått sånt. hmm...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph