Mobilen som intercom?

Thomnils014

Medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
2009 Kawasaki ZX10-R
Jag är handledare för en person som övningskör på MC. Jag vill kunna ge honnom instruktioner när vi kör. Är det lättast att bara ringa upp och ha i gång samtalet under hela tiden ned headset under hjälmen eller finns det bra appar, och vad är fördelen jämfört med att bara ringa upp?

Ring på, så länge ni ha flat rate. Det är generellt sett bättre täckning för samtal än datatrafik, dvs app.

Nackdelen med att använda mobilen är ju att täckningen kan vara rätt usel bitvis, och ni måste stanna och ringa upp igen om samtalet bryts, det problemet har man inte med radiointercom. Fördelen är ju att det är gratis.

Tänk på att ha headset som funkar under hjälm och i fartvind också.

Samtal i appar fungerar ju så länge ni har nätteckning. WhatsApp, discord, messenger etc är ju alla helt gratis att ringa med om man har gratis internet, det som möjligtvis kan vara sämre än rent mobilsamtal är ju just frågan om täckning som kan vara sämre jämfört med vanligt mobilsamtal. Ni kan ju testa, märker ni att det är för dåligt ljud, störningar eller fördröjningar som förhindrar kommunikation i realtid så sök annan lösning. Beroende på var ni bor kan det åt andra sidan funka hur bra som helst. När jag övningskör med tjejen så ringer vi upp varandra på discord och pratar i våra billiga kinesiska bluetooth headset från Ebay som vi monterat i hjälmarna, det har faktiskt funkat väldigt bra hittills.

BTTalk

4014909fe53a18e77e3c1eadb4223f9d.jpg

*/ ?>
Nyheter
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...