Ris och ros =0) Nu tror jag iofs inte att någon operatör är särskilt smidig när man ska avsluta hos dom men va f-n..
Hade alltså en bindning som Tele2 butiken inte kunde svara på varför jag hade, hepp. Kundtjänst kommer tillslut fram till att det har gjorts en reservation av systemet på en månad, det har bara ett namn för det = bindningstid så det var ju det som stod när jag logga in för att kontrollera. När jag får frågan om varför detta är ett problem förklarar jag läget, inte Malaysiaresan, med Telia och att jag blir spärrad även fast jag inte ska va det. "Jaha, ja men då kopplar jag dig till den avdelningen..."
http://www.youtube.com/watch?v=9Guit8hJwpI
"Vi beräknar din väntetid till mer än 50 minuter"
Gah, ja men nu blir man på humör så högtalare på och lägga telefonen på mac´ns kylplatta.
"Vi beräknar din väntetid till 40-50 minuter"
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
"Vi beräknar din väntetid till 40-50 minuter."
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Vi beräknar din väntetid till mer än 50 minuter"
Men!
Ja så fortsatte det i ungefär en timma.
"Hej! Detta är Lisa, ursäkta för väntetiden"
"Lugnt, jag har löst många världsproblem vid det här laget"
Jag förklarar jag om spärren som inte ska vara där, hon hajar läget och frågar sedan vad jag ska byta till och varför. Mottagningen på landet säger jag som iofs inte är en lögn men kanske inte hela sanningen, hon kontrar med att jag kanske istället vill prata med en tekniker, det kanske är något fel med min telefon? Nej, jag ska byta.
Sen var det klart, samtalet tog allt som allt 1 timma och 25 minuter, för en knapptryckning.
Idag till Telia, gör beställningen och inväntar SMS för bekräftelse. Blir tillfrågad vilket abonnemang, om jag vill köpa telefon samt ev bindning. Ingen telefon, ingen bindning.
"Ok, men om du binder i 12 månader får du Spotify premium i 6 månader (obundet) och det kostar gratis under den tiden."
"Hmm, kör på det då."
"Har du microsim?"
"Ja"
Han går iväg.
"Eller vadå har det kommit ännu mindre nu? Nej isåfall, har en SII."
"Jaha ja nä då är det vanligt sim, men det här fungerar för båda"
"...."
(Varför fråga då?)
"Sen eftersom du inte tog någon telefon så har du nu 800:- att plocka ut något från butiken för."
"Trevligt!"
Tog ett par a-Jays Four och en Hdmi till SII´an. Naturligtvis köpte jag ett par a-Jays One+ häromdagen men det var inget annat som locka i butiken så det fick bli som det blev.
Nu får vi hoppas att jag kan rösta på "Telia" i pollen framöver =0) Nummerbytet skulle ske den 13 så det går väl åt helvete med allting.