Mobil stereo headset

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Har letat men inte hittat nått vettigt så jag tänkte kolla med er vad ni tror.

Det jag är ute efter är att kunna dels lyssna på musik om jag så känner för det samt enkelt kunna svara i telefon(röst styrning).

(Har man telia mobil till vänner = gratis kommunikation med andra telia mobiler + bra täckning = behöver inte hålla sig innom 200-500m ala scala headset)

Dvs ett stereo headset med "in-ear pluppar"
Gärna ett bluetooth variant, men det viktigaste är var mic:en sitter. De flesta bluetooth varianter är kassa ur hjälmperspektiv.

Har hittat några modeller som verkar kunna gå använda.
Bluetooth enheter:
sony-ericsson hbh-is800
sony-ericsson hbh-ds980
sony-ericsson hbh-ds970
sony-ericsson hbh-ds220
nokia bh-103

Sen finns det ju en hel del sladd varianter, men då beror det ju oftast på vad man har för kontakt så det det skippar vi just nu.

Sen finns det endel som inte tycker att man varken ska lyssna på musik eller prata med andra då man kör hoj, men det är praktiskt att kunna prata med polarn på hojen (bakom?? :D )

Hej,

Eftersom jag har erfarenhet av de flesta headset du nämner skulle jag nog säga att om du får plats med lurarna på HBH-IS800 skulle jag nog rekommendera dessa. De är mycket små och smidiga och har micen placerad på ett sådant sätt att det skulle kunna bra i en hjälm. Andra varianter typ HBH-DS205, HBH-DS220 kan också funka, men det är större grejer som skall in i hjälmen då.

Fördelen med de större varianterna är att man kan montera in enkla högtalare i hjälmen (finns anpassade för detta) och koppla dessa till den 3,5mm plug som finns i 205 och 220 då man skall ut och köra. Sedan knäpper man fast BT-enheten någonstans vid munnen med klämman. Frågan är bara om det får plats.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT