Mobil med GPS?

Dom mobiler som har gps får väl kartorna via gprs? finns ingen bra lösning av gps / telefon idag tror jag.

Cervantes skrev:
Dom mobiler som har gps får väl kartorna via gprs? finns ingen bra lösning av gps / telefon idag tror jag.
tror inte jag heller eftersom dom minsta gpsnavigatorerna idag är så mycket större än vad telefonerna är. det blir nog snarare gps med telefon före telefon med gps. :hihi

Jag var nyligen i england och hälsa på en kompis, vi skulle köpa ett nytt kontantkort och gick in i deras motsvarighet till "the phonehouse". Dom sålde något som man kopplade in i nyare nokia mobiler så kunde den ta imot gps-signaler, även programvara för att läsa signalerna följde med.
Finns det i sverige?
Det var alltså inte som t.ex. i min gammla A835 som hade "gps" som uppdatera i 30sek. varje gång man ville se vart man var... Praktiskt om man inte rörde på sig.

A925 :fakta

ohmu5j

^
| Bild som inte funkar

EDIT: Problemet snart löst

Last edited:
Utöver vissa PPc telefoner finns idag Motorola A920/925/1000 med inbyggd GPS, innebär att du kan använda den inbyggda GPS:en istället för en extern. Dock är uppkopplingstiden (låsning) med satellit något längre än med en extern mottagare, men när positionen väl är låst fungerar den lika bra som med en extern.

Ett bra program för mobiltelefon är Wayfinder Navigator som du har i din mobil och du kan använda det även som fotgängare förutom bilist.
Praktiskt om man lånar/byter bil ofta eller tar en promenad i främmande stad, eftersom många andra applikationer är fast installerade i bilen.
Idag har man ju alltid sin mobil med sig, så man slipper släpa med en massa annat bara för att hitta = smidigt!
:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back