Mobil djungeln...HJÄLP!

Undvik bara för allt smör i Småland Samsungs "Arbetstelefon". Det e den värsta skittelefonen jag har haft missnöjet att använda. SJälv använder jag HTCs Cruise och den håller förvånansvärt bra med tanke på vad jag har utsatt den för.

Det roliga är att de med bittra kommentar är _oftast_ sådana som aldrig haft en iPhone utan går bara på vad andra bittra människor som heller inte haft en iPhone sagt...

Det enda jag verkligen verkligen saknar till iPhone är Race Chrono.

Det roliga är att de med bittra kommentar är _oftast_ sådana som aldrig haft en iPhone utan går bara på vad andra bittra människor som heller inte haft en iPhone sagt...

Det enda jag verkligen verkligen saknar till iPhone är Race Chrono.

De brukar utgå ifrån att om man betalar mer så är man lurad. Själv vill jag bara betala så lite som möjligt för det jag vill ha, att betala mindre för något jag inte vill ha är inte intressant.

Vad är race chrono?

De brukar utgå ifrån att om man betalar mer så är man lurad. Själv vill jag bara betala så lite som möjligt för det jag vill ha, att betala mindre för något jag inte vill ha är inte intressant.

Vad är race chrono?

Vad jag menar är bara att man talar bra om sin telefon men många pratar illa om iPhone utan att de haft en... ganska konstigt om du frågar mig.

RaceChrono.
http://www.racechrono.com/

Ett bra tips är att du först och främst ska ta reda på vad du vill ha i mobilen. Med dagens mobiltelefoner är det oftast mycket er än bara en telefon.

Lyssnar du mkt på musik ska du ha någon form av musikmobil. Tar du mycket foton och video ska du ha en kameramobil. Har du telefonen i jobbet så ska du kanske ha någon som är baserad på tex windows eller liknande. Har du inte något direkt krav så kör en enklare billigare modell och lägg resten av pengarna till semester kassan eller köp en present till :tuttar.

Jag kör själv en sony ericsson c905 och jag är nöjd. Tycker kameran på den är grymt bra och det är alltid bra att ha en kamera till hands. Den klarar även musik bra. Ett plus är att du har wlan (wifi) och gps i luren. En nackdel dock på den är batteriet som varar i mitt fall max 2 dygn, fast sen å andra sidan så ladda skiten över natten när du sover. tror inte det är många mobiler idag som klarar så mycket som de påstår.

Lycka till i djungeln!

Naderi: Jag gav dig + för ett mycket bra inlägg... många glömmer det i hetsen i vad alla andra tycker är ballt.

Jag har en SE C905 som e grym, 8.1MP kamera, GPS, Wi-Fi o allt annat lull ull som man kan tänka sig:tummenupp

Om man bara skall ringa och inte surfa så behöver man inte 3G. Eller?

Beror på hur du menar behöver... om du inte surfar så behöver du inte det nej... men om telebolaget du använder inte prioriterar GSM (som TRE t.ex.) så har du också problem... eller att du befinner dig ute på landet där deras 3G täckning är bättre än deras GSM.

Vad jag menar är att det inte bara är data som tjänar på 3G utan även samtal och vilken sorts mast du är närmast... all utbyggnad sker i 3Gnätet och inte i GSM.

Dessutom drar 3G en jävla massa ström, så ska du bara ringa med din telefon så stäng av 3G!

Vad används 3G till idag? Förr användes det väl bara till videosamtal?

Vad jag vet så klarar en vanlig gsm mast x antal "skicka & ta emot" signaler per sekund. En 3G mast klarar av typ 5-6-7 gånger så mycket. Tex är du uppkopplad mot en gsm mast och skickar ett sms kanske det tar 10-15 sekunder att få iväg det till leverans. Medan en 3G mast kan göra detta på 2-3 sekunder.

3G i mobilen kan användas till mycket, videosamtal, snabbare surf, bättre mottagning osv.. Men du behöver dock en 3G mobil till detta, Alltså en telefon som är 3G kompatibel.

Som topic lyder,,, Mobil-djungel :D

Dagens teknik blir snart så avancerad att människan inte klarar av den... Undra vad som händer då :va

Dessutom drar 3G en jävla massa ström, så ska du bara ringa med din telefon så stäng av 3G!

Word!

Last edited:
Beror på hur du menar behöver... om du inte surfar så behöver du inte det nej... men om telebolaget du använder inte prioriterar GSM (som TRE t.ex.) så har du också problem... eller att du befinner dig ute på landet där deras 3G täckning är bättre än deras GSM.

Vad jag menar är att det inte bara är data som tjänar på 3G utan även samtal och vilken sorts mast du är närmast... all utbyggnad sker i 3Gnätet och inte i GSM.
Gsm har väl mer än tillräcklig täckning..

Sen att det i princip inte går att köpa en mobil utan 3g idag gör ju att man inte behöver bry sig ens..

Vad jag vet så klarar en vanlig gsm mast x antal "skicka & ta emot" signaler per sekund. En 3G mast klarar av typ 5-6-7 gånger så mycket. Tex är du uppkopplad mot en gsm mast och skickar ett sms kanske det tar 10-15 sekunder att få iväg det till leverans. Medan en 3G mast kan göra detta på 2-3 sekunder.

3G i mobilen kan användas till mycket, videosamtal, snabbare surf, bättre mottagning osv.. Men du behöver dock en 3G mobil till detta, Alltså en telefon som är 3G kompatibel.

Som topic lyder,,, Mobil-djungel :D

Dagens teknik blir snart så avancerad att människan inte klarar av den... Undra vad som händer då :va

Word!

Jag vill inte se den jag pratar med och vill inte sitta och surfa med mobilen. :gnissla

Undvik bara för allt smör i Småland Samsungs "Arbetstelefon". Det e den värsta skittelefonen jag har haft missnöjet att använda. SJälv använder jag HTCs Cruise och den håller förvånansvärt bra med tanke på vad jag har utsatt den för.
Håller verkligen med, jävla skämt fan trasig från början..

Sonims verkar bättre eller?

Back