Mobil djungeln...HJÄLP!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Avskyr denna mobildjungel och sist jag bytte telefon var för 4 år sen. Har idag en 4år gammal k800i som jag är super nöjd med, men den är inte lite använd och börjar ge med sig. Brukar hålla mig till Nokia eller Sony Ericsson, har kikat på en Sony Ericsson w995 men blir bara förvirrad av alla modeller som finns, för vill inte göra ett dumt köp utan vill ha en prisvärd, snygg och schysst mobil som jag kan ha ca 2-3år.

Har ni tips på nån bra modell så är jag tacksam, samt ifall ni känner eller vet nån eller nåt företag som säljer nån bra mobil till nice price.
Kan kosta ett par tusen, men mobil är inte min största prioritering så det får inte skena iväg allt för mycket.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Är det någon som vet vad man knappar in för att få fram när telefonen är tillverkad?
På SE så står det på etiketten under batteriet. Står tex 07w35. Alltså 2007 och vecka 35.


OnT: Kolla på SonyEricsson C901! Riktigt bra byggkvalité och grymm skärm/kamera!
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Har åxå suttit länge och funderat på vilken mobil man skulle köpa, hade min K800i i 2½år, inga problem alls. Satt tillochmed å kikade på en ny K800i för 1900:-
Men näe, jag ville ha lite bättre kamera och kanske lite fler prylar, så förra veckan slog jag till på W995, känns rätt bra, ville helst inte ha sån skjutlucka, men det fungerar, man kan ju göra det mesta utom smsa, utan att skjuta ut luckan.
GPS fungerar bra, känns skapligt stabil inte som c905 som är plastig och allmänt rapplig, walkman mobil, så ljudet är helt OK.

Får återkomma om nån vecka när jag lekt lite mer med den.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Kan man köpa nya K800:eek:r? Har också en 800:a sen den kom för flera år sedan och jag tror inte att jag vill ha någon annan än den, men min börjar också ge sig :(
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Kan man köpa nya K800:eek:r? Har också en 800:a sen den kom för flera år sedan och jag tror inte att jag vill ha någon annan än den, men min börjar också ge sig :(

k810 finns väl fortfarande kvar och min fungerar fortfarande som den var ny och då har jag haft den i 3 år:tummenupp
för jävla bra bilder tar den med så en uppgradering av k800 serien så skaffar jag en till....:yoparty
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Världens bästa mobil är ju w810i, har haft min i tre år nu, tappat i marken, råkat hålla under rinnande vatten osv = inga problem. Ingen joysstick. Och så är den ju KUNG att smsa på.
Fast kanske ite svårt att köpa en ny nu..
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Jo den uppfyller ju alla krav på en robust telefon, eller?

Op: "...prisvärd, snygg och schysst mobil som jag kan ha ca 2-3år."

Snygg och schysst är den, prisklass var "ett par tusen" så om en iPhone är prisvärd får väl OP avgöra kanske? Kan inte se att en robust lur efterfrågades men jag kanske missat något finstilt.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
SE c702. Riktigt nöjd med min. Lite lagom vattenskyddad och robustifierad så man kan ha den i fickan på stället utan att behöva ha den i en plastpåse.

GPS är en trevlig feature, även om navigeringsfunktionen inte är så användbar om man inte vill ha ett abonnemang med flat-rate så man kan köra med dynamiskt nedladdningsbara kartor. Slängde iofs in något program med alla vägar i Sverige men det är sådär.

Sedan kan man kanske fortfarande plocka upp en Nokia 5140i för nästan ingenting. Kanontelefon, har en sån med kontantkort i som skogstelefon.

Kan inte se att en robust lur efterfrågades men jag kanske missat något finstilt.

Alla som kör hoj skall ha en robust telefon. Det sparar pengar i längden. En del har bara inte fattat den saken. :fakta
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Min har hållt i 1år nu och ser inte att den inte skulle hålla minst 1år till... vet inte hur ni behandlar era lurar när ni kör hoj men min är i en ficka i alla fall.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Min har hållt i 1år nu och ser inte att den inte skulle hålla minst 1år till... vet inte hur ni behandlar era lurar när ni kör hoj men min är i en ficka i alla fall.

Blir den svettig varma dagar, blöt normala svenska sommardagar eller kör du på fel sätt? :D
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Sedan kan man kanske fortfarande plocka upp en Nokia 5140i för nästan ingenting. Kanontelefon, har en sån med kontantkort i som skogstelefon.

Alla som kör hoj skall ha en robust telefon. Det sparar pengar i längden. En del har bara inte fattat den saken. :fakta
Min andra 5140i dog i våras. :huvet
Ganska tålig, men inte tillräckligt för mig. Så nu har jag en billig sunktelefon istället. Den är säkert inte känsligare eller mera skadebenägen än en lur för 3000kr. Men kostade en femtedel så mycket, så det känns inte som att det är hela världen om man skulle råka skrota den.

Jag drömmer om en återkomst av R310s. Bästa telefon jag någonsin haft (och den lever fortfarande, fast jag har gett den till mormor nu). Den gick att ringa och smsa med. Och tålde i stort sett allt man utsatte den för. Folk blev alltid lika förvånade när man stod i duschen och ringde de, eller om man ringde någon och sa "vänta så ska du få prata med groggen" innan man släpte ner telefonen i glaset. :hihi

Kanske att den kunde få uppgraderas med blåtand, lite stabilare menysystem och kalender. Men kamera, musikspelare, kaloriräknare, spel och annat otyg kan den lika gärna få sakna. Jag använder en telefon främst som telefon, inte underhållningsmaskin.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Blir den svettig varma dagar, blöt normala svenska sommardagar eller kör du på fel sätt? :D

Sedan en vecka tillbaka torr och fin i en väderskyddad magväska...
Annars hade jag den i innerfickan på skinnstället... inga problem med fukt eller dylikt.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Står i exakt samma sits som er, även samma mobil- K800i. Igår så slutade högtalaren på framsidan (den personen som du pratar med) fungera. Så varje gång någon ringer måste jag knäppa på högtalaren på telefonen istället.
 

Horm

Meldem
Gick med
26 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
WR450
Står i exakt samma sits som er, även samma mobil- K800i. Igår så slutade högtalaren på framsidan (den personen som du pratar med) fungera. Så varje gång någon ringer måste jag knäppa på högtalaren på telefonen istället.

Ah, många som kör K800. Likaså jag. Min högtalare sprakar bara illa ibland, kör oftast med headset. Så är inte så störande.
Börjar vara rätt sliten nu, legat bort tappad i snön några gånger. Fallit i vatten. Blivit dränkt i regn. Och klarat av många fyllor. (dränkt i öl) Men funkar fortfarande helt okej. :yoparty

Söker också en ersättare lite smått.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jo den uppfyller ju alla krav på en robust telefon, eller?

Haha, massor av förslag under timmar utan kommentarer men när någon föreslår iPhone tar det tre minuter (!) innan det kommer en surmagad kommentar.

Varför så bitter? Jämt?

Ericsson_R310.gif
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top