Mobil 1 V-Twin olja..

Jag köpte Mobil1 mcolja på Mc-poolen i Sumpan men V-twin specifik???

Vad är det som gör att den oljan är bättre för just V-Twinnar? Eller Bel-Rays Thumper olja? Kan man köra längre utan att byta olja eller vad?

luftkylda twinnar kan ju generera rätt mycket värme, och tycker fläkten går lite väl ofta på min bulle nu så tänkte testa med att byta olja och se om det är någon skillnad, bel-ray har även de en särskilld v-twin olja, men tänkte testa mobil 1.

Nej jag kommer inte göra färre oljebyten bara för det...

Åker ut och kollar om de har den i sumpan...

stay disco

.p

Oljan har speciella additiv anpassade för luftkylda långslagiga motorer. Tester i USA visar att den håller lägre temperatur vid tuff körning uppför än HD:s "egna" helsyntet. Jag köpte en låda från USA, via Amazon.com, hyfsat billigt men lång leveranstid. Jag använde den även i transmissionen på min XL1200-04, och fick den tystaste lådan i stan. Den lokale HD verkstaden blev så impade att de köpte drygt halva lådan. Oljan fanns då inte att köpa i Europa.

luftkylda twinnar kan ju generera rätt mycket värme, och tycker fläkten går lite väl ofta på min bulle nu så tänkte testa med att byta olja och se om det är någon skillnad, bel-ray har även de en särskilld v-twin olja, men tänkte testa mobil 1.

Nej jag kommer inte göra färre oljebyten bara för det...

Åker ut och kollar om de har den i sumpan...

stay disco

.p

Vad har den för fläkt om den är luftkyld? På oljekylarn eller?

På min senaste luftkylda (den på avatarbilden) körde jag Shell Ultra 4. Funkade utmärkt.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing