mobil 1 helsyntetisk

von reisen skrev:
Lägsta driftkostnad på en specifik hoj är väl intressant? Skulle man sen använda så dålig olja att motorn skär så blir ju inte driftkostnaden låg, sen är det väl främst brist på olja och inte billig olja som får en motor att skära.
Mvh Frank

Tja, jag tycker inte att driftskostnaden vad gäller motorolja är är så intressant, isf hade jag som sagt köpt nåt mildare.

Intressant teori att det skulle vara bristen på olja som får en motor o skära. Du menar alltså att man kan köra på vad som helst så länge man har tillräckligt? Tyvärr håller en billig olja inte den smörjande oljefilmen intakt vid de varvtal o temperaturer som är intressanta för tävlingsmotorer, alltså får en billlig olja motorn att skära. Fast kör man väldigt lugnt kanske man inte känner nån skillnad, men då köper man inte en tävlingshoj.. Eller? :va

/Dave

David P. skrev:
Jaja, använd er jävla bilolja då! Bara man slipper alla inlägg som "Husa är skit", "KTM RFS suger" o "Måste ha hjälp med o byta kolv, cylinder o ramlager" :huvet :argpådato

Håller fullständigt mä!!, Om det nu hänger på att man måste snåla in på billig olja, kanske man ska kolla efter något annat att lägga sina pengar på, Hoj är väl något man ska ha om man har råd med det? :tummenupp

UltraMarine skrev:
En annan sak med oljor för bilmotorer är att de inte heller är tänkta för att smörja växellådor.
Det finns flera bilar som har vanlig motorolja i växellådan faktiskt. För övrigt har jag bara kört på mobil 1 mc olja i min hoj, fungerar kanon. (ja jag vet att jag var en besserwisser nu :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman