MMOG-spel som sparkar stjärt!

Det är när man har trupper som det riktigt skojiga börjar =)

Sen kommer problemet, när det finns för få i ens närhet att plundra. För mig är det helt onödigt att plundra ngn med mindre än 140-150 i befolkning, då dem med mindre har så pass lite resurser. Iom att man måste gå på större byar för att plocka MKT kräver det större trupper. Som det är nu delar jag upp min styrka i 2 eller 3 mindre enhetar @ 50 i varje och skickar dem på olika uppdrag. Skit skoj!

Hoho. Läste alliansen FN s profil.

Attackera inga spelare med allians utan att kolla hur bra alliansen är... Attackera inga bra allianser...

:rofl

WTF!!

Skickade iväg en stackars Scout på korvgubbe (ligger 5h bort). Problemet var/är att korvgubbe hade egen scout och nu gick min stackare bort.. FET ATTACK KOMMER!! =)

Hoho. Läste alliansen FN s profil.

Attackera inga spelare med allians utan att kolla hur bra alliansen är... Attackera inga bra allianser...

:rofl

Haha, när vi är lite större så kan vi äta upp dom till frukost :)

WTF!!

Skickade iväg en stackars Scout på korvgubbe (ligger 5h bort). Problemet var/är att korvgubbe hade egen scout och nu gick min stackare bort.. FET ATTACK KOMMER!! =)

Jag säger bara tre ord:

PA SAA DEJJ!!!

WTF hotar du mig nu också?? :dummer

Lovar att låta er vara ifred, så inte de mäktiga SH allianserna får för sig att gå på "lilla" mig.. :rofl :Bugar

WTF hotar du mig nu också?? :dummer

Lovar att låta er vara ifred, så inte de mäktiga SH allianserna får för sig att gå på "lilla" mig.. :rofl :Bugar

Aah, det är ok för den här gången men nästa gång smeLleRe direkCt!

Snart är jag lika stor som du var när jag började spela :)

Ehh, är väl helt enkelt för dryg för få komma med i SH :huvet

Nee, men som det är nu ger inte SH mig ngt stöd iom att jag skulle vara ca 90% av SH's styrka. Sen skulle jag heller inte kunna backa upp medlemmar iom att ni ligger på fel sida om mig (utom korvgubbe då)...

Så, korvgubbe, behöver du support iform av förstärkning, säg till. Tar mig "bara" 8h till dig... hehe

Last edited:
Vem är de som heter SH Christiania. Tänkte be att inte attackera D2A lundman. Vi ska juh alliera oss. men tog inte SH som allians namn då alla tyckte att de va för många SH.

Det är jag .. men ifall dom har tänkt alliera sig med oss . varför har han inte skickat iväg ett Pm till mig ?
har ändå attackerat honom i 1-2 dar.

och är det inte lite tidigt att alliera oss till ännu större?
skulle vi inte bara vara en sporthoj allians?

EDIT: och sen så känns det väldigt meningslöst att alliera sig med en allians som endast har/haft 3 medlemmar och ingen av dom är värst stor.
om dom nu inte har en speciell koppling till sporthoj?
Sen så tycker jag att man ska ha en poll om en allians får ingå i våran. eller iaf fråga majoriteten av oss. Har inte hört/läst någonstans om att dom ska ingå en allians med oss.

Last edited:
Satt och kikade på indelningen i ÖST (KARTA) och den är smått katastrofal. Borde den inte delas en gång till på något vettigt sätt.
Det tar mig 7,5 timme enkel väg att lämna den dagliga skatten, då jag får springa över halva spelplanen...
Ser ut som att det är fler som får springa häcken av oss.
Och hur ska vi kunna hjälpa varandra om man är 6-10 timmar bort??

Det är jag .. men ifall dom har tänkt alliera sig med oss . varför har han inte skickat iväg ett Pm till mig ?
har ändå attackerat honom i 1-2 dar.

och är det inte lite tidigt att alliera oss till ännu större?
skulle vi inte bara vara en sporthoj allians?

EDIT: och sen så känns det väldigt meningslöst att alliera sig med en allians som endast har/haft 3 medlemmar och ingen av dom är värst stor.
om dom nu inte har en speciell koppling till sporthoj?
Sen så tycker jag att man ska ha en poll om en allians får ingå i våran. eller iaf fråga majoriteten av oss. Har inte hört/läst någonstans om att dom ska ingå en allians med oss.

Men kolla vem ledaren är de är juh jag :).
Jag skrev förut att jag skulle starta en SH4 för resten men blev lite proteser om de namnet så då tänkte jag att jag allierar hela D2A med SH sen när den har växt till sig.

2887964 Satt och kikade på indelningen i ÖST (KARTA) och den är smått katastrofal. Borde den inte delas en gång till på något vettigt sätt.
Det tar mig 7,5 timme enkel väg att lämna den dagliga skatten, då jag får springa över halva spelplanen...
Ser ut som att det är fler som får springa häcken av oss.
Och hur ska vi kunna hjälpa varandra om man är 6-10 timmar bort??
Indelningen är gjord på två grundval:
1. allianserna ska bli ungefär lika stora.
2. Indelningen ska vara geografisk.

Delar vi den i två blir det två små allianser istället, det går väl att göra, men jag tror inte det blir bra. Just nu så ligger goffgoff rätt mycket i mitten av den alliansen.

Kom ihåg att du ingår i alla tre allianserna, det är bara olika du betalar skatt till, så behöver du hjälp så kan du skriva på forumet så kommer den närmaste och hjälper dig.

Det är alltid kul att vakna upp på morgonen, slå på datorn, göra frulle, gå till datorn, in på Travian, se över hur mkt resurser man fått =), uppgradera det ena efter det andra, låter stå, (framtid:) sticker till polaren, mekar med hoj lite, lånar hans kåmpjuter, in på Travian, uppgrejda lite mer, till jobb, jobbar, paus, in på Travian, jobbar, lunch, in på Travian, jobbar, paus, in på Travian, jobbar, slutar, hem, in på Travian =)

Det är alltid kul att vakna upp på morgonen, slå på datorn, göra frulle, gå till datorn, in på Travian, se över hur mkt resurser man fått =), uppgradera det ena efter det andra, låter stå, (framtid:) sticker till polaren, mekar med hoj lite, lånar hans kåmpjuter, in på Travian, uppgrejda lite mer, till jobb, jobbar, paus, in på Travian, jobbar, lunch, in på Travian, jobbar, paus, in på Travian, jobbar, slutar, hem, in på Travian =)

Man kan alltså säga att du är en Computergeek :)

Jovars själv gjorde man en marknad + uppgradera skoggshuggare till niveå 2
Sedan skulle jag uppa husen lite men hade inte lera =/

Om någon vill sänka lite grejer så e jag tacksam :) Betalar självklart tillbaka sedan :)

Back