MMOG-spel som sparkar stjärt!

Det är först när folk är väldigt stora och bvörjar ha katapulter som de förstör byggnader vad jag vet. Så länge det bara är infanteri och kavalleri tror jag bara det är resurser som stjäls och soldater som dödas...

Han har 189 invånare och några mindre kompisar (allians LunD) som gissningsvis kommer senare.
Det får bli en låååååååång tur för mina krigare....:tungan

Bah, jag försökte plundra en granne men jag verjar inte ha fått något. När jag skickade min arme (alla tre gubbarna....) igår verkade det gå bra, det skulle ta lång tid för dem att komma fram, men ändå... Nu när jag testar att plundra honom igen säger spelet att grannen ar avstängd pga inaktivitet.

Hur ser man om man plundrat något? Det verkar som om han blivit avstängd innan mina gubbar kom fram...

Hur ser man om man plundrat något? Det verkar som om han blivit avstängd innan mina gubbar kom fram...

Du får en "plundringsrapport" där det framgår att plundringen är utförd och sedan står det hur många trupper som strök med för anfallare och försvarare samt hur stort bytet blev. Blev spelaren inaktiv lär du inte fått något tyvär.

Du får en "plundringsrapport" där det framgår att plundringen är utförd och sedan står det hur många trupper som strök med för anfallare och försvarare samt hur stort bytet blev. Blev spelaren inaktiv lär du inte fått något tyvär.

Buhu...

Aja, nu har jag hittat ett annat offe.. jag menar en annan leverantör. Vi få r se hur det går, återkommer med rapport.

Nu är frågan, skall man faktiskt investera rl cash i det här för att få tillbaka de extra 25%? Är det någon som har provat att ringa det där numret?

Nu är frågan, skall man faktiskt investera rl cash i det här för att få tillbaka de extra 25%? Är det någon som har provat att ringa det där numret?

jag skulle aldrig lägga en spänn för plustjänster för något som har med onlinespel/forum/communitys och annat som är och ska vara gratis.

Dessutom kommer ju hela Travian startas om efter sommaren och då får man se till att vara med från början istället.

jag skulle aldrig lägga en spänn för plustjänster för något som har med onlinespel/forum/communitys och annat som är och ska vara gratis.

Dessutom kommer ju hela Travian startas om efter sommaren och då får man se till att vara med från början istället.

Good point.

Edit;

Bah, det verkar ta dem en halvtimme till att komma tillbaka med vad de nu har hittat.

Last edited:

Har du ingen stolthet så köp du 30 guld så du får dina +25% i ännu en vecka.
Jag har handlat och trivs bra med att se hur tillgångarna rullar in ;).

Drog iväg ett sms för 30:-..inga probs

Har du ingen stolthet så köp du 30 guld

Jag har inte riktigt fattat hur det där med guld funkar. Att via handelsplatsen fördela ut så man får jämna resursnivåer kostar 3 guld. Jag såg då att jag hade 32 guld kvar. Har man bara en engångssumma med guld eller får man ett visst antal guld per vecka eller hur funkar det?!

Jag vet att man får guld om man värvar folk men får man inga guld av att bara vara med?! Eller är det enbart rekrytering eller riktiga pengar som gäller?!:va

Jag har inte riktigt fattat hur det där med guld funkar. Att via handelsplatsen fördela ut så man får jämna resursnivåer kostar 3 guld. Jag såg då att jag hade 32 guld kvar. Har man bara en engångssumma med guld eller får man ett visst antal guld per vecka eller hur funkar det?!

Jag vet att man får guld om man värvar folk men får man inga guld av att bara vara med?! Eller är det enbart rekrytering eller riktiga pengar som gäller?!:va

Du får ju en startsumma när du börjar spelet, dom har jag redan spenderat på "plus" grejerna som finns. Värva folk ger guld, i övrigt vet jag faktiskt inte hur man får tag på guld. Köpa irl titt som tätt känns ju lite väl tråkigt.

** STATUSEN JUST NU **

Huvudbyggnad - Nivå 3
Ambassad - Nivå 4
Barackar - Nivå 3
Marknadsplats - Nivå 3
Grotta - Nivå 5
Silo - Nivå 2
Magasin - Nivå 2
Samlingsplats - Nivå 2
Akademi - Nivå 1
Vapenkammare - Nivå 1
Mur - Nivå 1

Trä - 45 / timme
Lera - 60 / timme
Järn - 53 / timme
Vete - 39 / timme

Veteåtgång - 91/130

Jag gjorde ju misstaget att inte uppgradera mina resurser i början när man var oskyddad. Tänkte inte på det utan började med att få upp lite byggnader osv.
Sedan gjorde vi en till allians som jag skulle ansvara över och då satsades det massor på att få en ambassad. Nu kör jag på att få upp mina resurser, det tjänar man på mkt i längden.

Lite statistik:
Alliansplats, allians, medlemmar, invånare/medl, poäng.

195. SH1 16 99 1590
277. SH3 13 74 962
278. SH2 12 80 961

Det går uppåt. :tummenupp

Last edited:
Fick just detta från framtida (30 minuter eller så) leverantör;

"stoppa attacken annars bussar jag brorsan med 50 legionärer"

Ajfan, nu är jag nog rökt. Jag får helt enkelt sluta spela och börja om om nån ecka eller något när jag återhämtat mig från broderns ilska.

Eller vänta nu...

Edit; Svarade såhär, hur illa kan det gå?

Hälsningar!

Mina trupper behöver dessvärre mer resurser än vad vi själva klarar av att producera för tillfället, därav denna lilla räd.

Jag är övertygat om att, under förutsättning att vår räd lyckas, ni snabbt kommer att återhämta er och kunna blomstra igen.

Vad gäller er brors 50 legionärer så är de välkomna. Jag ber er dock att titta runt på era grannar och se hur många som har SH_ framför antingen sitt namn eller sitt bynamn. Dra sedan era egna slutsatser.

Ha en bra dag.

Med vänliga hälsningar

t-rex

Last edited:
Kan man dra tillbaka ett anfall? jag trodde det var kört när man redan hade skickat iväg dem. Jag har sett ett rött kors men det brukar ju försvinna efter ett tag. :va

Hmmm.. jag kan inte se hur man gör. Gäller det hela tiden?

Jag minns inte exakt men...

....så jag sökte och httade svaret...
Man kan bara avbryta anfallet under 90 sekunder efter att man skickat iväg trupperna. Sedan är det kört. Då kan man bara rulla tummarna tills det hela är över.

Last edited:
Jag minns inte exakt men...

....så jag sökte och httade svaret...
Man kan bara avbryta anfallet under 90 sekunder efter att man skickat iväg trupperna. Sedan är det kört. Då kan man bara rulla tummarna tills det hela är över.

Ok, jag får illa fly än fäkta då. :huvet

Noterat för de som vill börja från början, men snabbare:

"Hej kära spelare,

Äntligen är den här! Pa mandag klockan 08.00 startar den tredje servern här för oss svenskar och det blir, som manga har önskat, en speed-server. Vi har precis fatt oss tillsända en ny starkare server som klarar av den högre belastningen fran denna 3 x snabbare spel.

(3 x speed innebär att tiden, som i normala fall gar i samma takt som klockan, speedas upp med 3 ggr, dvs. om det förut tog 3 h att bygga huvudbyggnaden tar det nu 1 h)

Denna typ av server är främst till för er erfarna spelare som vill ha en extra utmaning. Självklart är den även öppen för nybörjare om man är beredd pa en snabb och hard insats för att fa en bra start!

Registreringen för servern startar idag, fredag 13 April, klockan 17.00.

Välkomna pa ännu en premiär!"

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC