mm103w hur är den jämfört med b1

myspinnen skrev:
här är en länk:
http://dealy.se/catalog/mm103wbromg%E5ende-leverans-p-523.html

tycker den verkar robust, har en sån där billig nu men den håller ju inte spec bra. styret lossnar och den går inte spec bra heller...
hur stor skillnad bör det vara?
och vilken av dessa 2 tror ni är bästa köpet?
/T

Det som är bra med polini kopian (103) är att nästan alla polini orginal delar passar(allt utom bromsarna tror jag). Har inte kört B1´an men polinin har en grym väghållning. Det största minuset är nog kusarna. Ska man få ut dom sista hästarna ut polinin så får man byta pipa. B1´an är 5 portad och polinin 3, där sitter den största skillnaden i hästkrafterna.
Har du tänkt och tävla så hamnar B1´an i superklassen och polinin i Mod.std.

Har tyvärr inte provat eller kört mot nån B1´a men den går garanterat bättre direkt ur lådan. Är själv otroligt nöjd med min polini kopia. Har bytt dom nödvändigaste prylarna för och få lite bättre snurr på maskineriet.

Det skrivs en hel del på dessa sidor om dom båda, där finns nog det mesta och läsa:
http://www.pocketbikeplanet.com/
http://www.minimotoclub.co.uk/vb/

/7an
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top