Mjukvara Qs-Powercomander

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
Jag har tänkt att koppla in en G.p switch till min Pc3a. Enligt rykten behövs det en speciell mjukvara för att "öppna" pc3a för quickshifterfunktionen. Någon som kan tänka sig att dela med sig av den mjukvaran?:rolleyes:

Anders

Det finns på powercommanders hemsida. Till och med jag lyckades med det ifjol :)

beror på årsmodell,vissa måste ha en ignitionmodule för att funka med programvara och qs.

beror på årsmodell,vissa måste ha en ignitionmodule för att funka med programvara och qs.

suzuki ör en av de,yamaha en annan...

Last edited:
Går det att koppla ihop en G.P switch med PC3 utan den "vita" kontakten?

Vilken kabel ska vart i så fall:va

Alternativt: vart får man tag i en sådan kontakt?

Har letat runt på PC´s hemsida utan att finna någon info ang detta.

CBR 600 -07 med PC3. Vill koppla in en QS till PC3, fungerar det? eller är det bara bolibompa?

suzuki ör en av de,yamaha en annan...

Okej. En ignitionmodul att koppla in i Pc då lr? Jag är helt grön på det här. Var kan man iaf få tag på en sådan?

Har du 2 spridar rader måste du ha ignitionmodule.Kostar väl ganska mycket tyvärr.
finns oxå på powercommanders hemsida

suzuki1000 04 ser det ut som på din lilla bild,i så fall behöver du en:
https://cart.jetkit.com/p-228-power-commanders-ignition-module-for-gsxr-1000-2003-2004.aspx

det viktiga är att du skickar i mjukvaran före du ansluter den annars rasar pc3 :an.

cbr 600:du behöver https://cart.jetkit.com/p-194-power-commanders-ignition-module-for-cbr-600-rr.aspx

samma förfarande.
det blir billigare att köpa en pq8 och bättre är den oxå att köra med.

Det är en K3a jag har. Måste man verkligen ha en ignitionmodule? Den bryter ju bränslet och inte tändningen, jag har bara en spridarrad (4st). Snackade med en kille som har en R1 som kör utan ignitionmodule, Borde de inte funka på min med då? :va

Det är en K3a jag har. Måste man verkligen ha en ignitionmodule? Den bryter ju bränslet och inte tändningen, jag har bara en spridarrad (4st). Snackade med en kille som har en R1 som kör utan ignitionmodule, Borde de inte funka på min med då? :va
Då funkar det.du kanske måste aktivera den med powercomander programet sen ställer du bryttiden där oxå.:)

Du har helt rätt, köp inga mer grejer det funkar med det du har.
Dock så behöver du en dll fil för att QS ska bli aktiverat i ditt program.
Jag har haft den liggandes, ska kolla lite, PMar om jag hittar den troligen när jag är tillbaks på jobbet.

ja ha en lap top med windows 7 på och intallations skivan går bara med dom andra operativ systemen , hur gör jag för att installera programet till pc3:an,eller finns där en uppgradering?
eller annan skiva till pc3:an?

ja ha en lap top med windows 7 på och intallations skivan går bara med dom andra operativ systemen , hur gör jag för att installera programet till pc3:an,eller finns där en uppgradering?
eller annan skiva till pc3:an?

Högerklicka -> Egenskaper -> Fliken kompatibilitet -> Kör i kompatibilitetsläge för "xxxxx".

Där väljer du bara vilket operativsystem du vill den ska jobba i. :tummenupp

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...