Mjukare sadel KTM 625smc-04

KRONBLOM

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
PUCH
Någon som vet om det finns "softseat" till 625smc-04 och var det går o köpa,sadeln är för jävla hård.
Eller kanske om sadeln från 640in passar?Tycker vibrationerna känns för mycket genom sadeln,den är ju stenhård original.

KRONBLOM skrev:
Någon som vet om det finns "softseat" till 625smc-04 och var det går o köpa,sadeln är för jävla hård.
Eller kanske om sadeln från 640in passar?Tycker vibrationerna känns för mycket genom sadeln,den är ju stenhård original.
Det finns en soffa att köpa hos http://www.ktm-sommer.de/ och sen så går det att slänga på 640'ns åxå (men det gör ju inte så stor skillnad gentemot den du har). Men, och det finns ett stort MEN, du måste byta tank åxå. Ingen av dessa passar din 9L-tank utan du måste ha en 12L.

Kör ett tag till i stället så vänjer du dig och så kan du lägga dom pengarna på nåt nyttigt i stället.

.

Usch, köp inte en mjukare sadel. Jag hade den mjuka sadeln på min 640, den går ju inte att köra i. Man sitter som i en soffa utan att kunna förflytta kroppen snabbt.
Det var det första som jag bytte ut på hojen!

Tyvärr har jag inget val,har börjat få lite känningar i njurarna av dessa jäflaa
vibrationerna,o ont i häcken får jag ochså.Mycket synd om mig nu.Man måste kompromissa,det stör inte mig om sadeln är jävligt mjuk.
Verkar svårt o hitta en annan stoppning till original sadeln,så nästa alternativ
blir o titta på hur jag kan göra hela bakramen gummiupphängd.

Tack för tipsen

wheela låååååångt i sommar.

Stoppa om sadeln själv, finns väl sånt skum att köpa?

Jag har en orginal 640 sadel som du kan få köpa.
Alldrig använd.

Kolla med Guts Racing, de ska ha hårdare till Honda XR.
Visserligen en liten bit bort men hittar du det ej på hemmaplan kan jag enbart rekommendera dem ... bra å ha å göra med :tummenupp

http://www.gutsracing.com

ulf_lundin skrev:
Var ? Finns det olika hårdheter ? Skulle vilja ha XR600-sadeln hårdare.
/u

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...