Mjuka upp nya handskar

Äh smörj dom med skinnolja/fett ordentligt och använd dom.
Blöt dom ordentligt använd dom, smörj in dom med skinnolja/fett prescis som med skor när dom torkat..
Har gjort detsamma med mina Danaise titan...
Är dom för små är det kört...

How hard can it be..

Jag håller igång två par. Första paret är något år äldre än det andra. Skall man ta en längre tur tar man det par som är ingått sas.
Kortare turer med det nyare paret. Efter en säsong brukar även det nya paret vara rätt ok.

Har väl haft otur men inga nya handskar jag köpt har suttit speciellt bra och har dessutom alltid skavt någonstans på handen..

Fetta in dom ordentligt och och knyt sen ihop dom till önskad form med ett snöre, funkade kanoners för mig.:tummenupp

Lite annan fråga, men kan man däremot få handskarna att sitta mer tajt genom att exempel bada dem med händerna i varmt vatten ett tag? Eller kommer skinnet bara att gå tillbaka till ursprungsformen?

Jag har exakt såna som du har och det töjer sig bra efter ett tag med svenskt väder, låt dom torka kallt så skinnet inte drar ihop sig som det har en förmåga att göra. satt som korvskinn i början men ångrar inte en sekund efter.

Provkört dom med asfaltstestet , klarade sig fint och redo för en ny säsong!

Det har ju redan sagts ett par gånger men det tål att sägas igen.

Dränk dem i varmt vatten, kör ner händerna i dem och krama ur det mesta av vattnet och ha dem sedan på händerna i stort sätt resten av dagen tills de torkar Repetera fler gånger om det behövs.

Lite annan fråga, men kan man däremot få handskarna att sitta mer tajt genom att exempel bada dem med händerna i varmt vatten ett tag? Eller kommer skinnet bara att gå tillbaka till ursprungsformen?
Jag gjorde bort mig en gång (av många). :D
Fick iden att koka ett par skinnhandskar i en kastrull. Från ha passat mina storlek 10 händer krympte de till nått som möjligen skulle passa ett barn. De blev ungefär hälften så långa.
Fingrar, allt. Så ut som innan, bara mycket mindre......
Så visst finns möjligheten att med "varmt" vatten minska storleken på läder.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back