Mjölktetrans flärp?

Flärp av eller på?

• Antal röstningar
    0
Eller så köper man riktiga mjölkpaket som går att stänga..

Krävs ju f-n en ingenjörsutbildning för att kunna öppna de där på rätt sätt, tog bra många middagar med en dalkulla innan jag fick upp den. Nyktra middagar kan tilläggas.

En av förklaringarna kanske man finner här till detta mysterium av svåröppnade mjölkpaket:

Mjukt eller styvt ⬅ Pilla här

3267731752_1d3ee15f60.jpg

klart att flärpen ska bort ... fast dricker man inte så mycket kan ju den där iden med att vika tillbaka och stänga mha fläpen vara nått.

Förutom det som redan tagits upp, med smörkniven ovanpå smörpaketet (som är fel) och att givetvis ska smörpakets folien bort så finns det ännu en mycket viktig fråga om smörpaketen.

Hur tar man smör ur ett smörpaket?
Inte fan gräver man en grop i mitten så att allt smör kring kanterna blir kvar till sist och smakar härsket. :huvet
Nä man tar så det blir en hyffsat jämn yta över hela smörpaketet.:tummenupp

Drar alltid av kniven mot kanten och placerar sedan kniven på locket. Fördelen med att dra av kniven mot kanten är att man inte behöver ta fram leverpastejpaketet för det finns alltid lite leverpastej på insidan av smörpaketet.
Asbra.

Klart som fan den ska bort.. annars kommer den tillslut ivägen och man spiller mjölk..

Eller så köper man riktiga mjölkpaket som går att stänga..

Problemet med de är ju höjden.. går ju inte in utan problem i kylen :huvet

Last edited:
Är man en tafatt jävel kan det lätt gå åt helsicke.

[YOUTUBE-ID]2-p8YpR7rJc[/YOUTUBE-ID]

Han passar perfekt på kontor.

HAHAHAHA! :D Aaahhh nu rulla det upp ett bildspel i skallen efter alla ggr jag spöat o hatat dom där jefla paketen :tummenupp Tog bara styvt 20-25år så hade jag lärt mig det där (fick bra handledning tillslut) och nu är dom inte så dumma, det var sämre förr som man säger.

*/ ?>
Back