Mjölktetrans flärp?

Flärp av eller på?

• Antal röstningar
    0
Vad gör ni med folk som dricker direkt ur mjölkförpackningen då? Jag skulle förespråka arkebusering men det är lite väl hårt på sin kvinnliga sambo va?
Jag dricker inte ens mjölk men jag tycker ändå att det är barbariskt och fruktansvärt ouppfostrat att dricka direkt ur paketet :mad:

Vad gör ni med folk som dricker direkt ur mjölkförpackningen då? Jag skulle förespråka arkebusering men det är lite väl hårt på sin kvinnliga sambo va?
Jag dricker inte ens mjölk men jag tycker ändå att det är barbariskt och fruktansvärt ouppfostrat att dricka direkt ur paketet :mad:

Dressera henne så att hon sätter ett stort X på sina upphånglade mjölkpaket? :) Det körde vi med i korridoren på högskolan.

Känns inte mjölk, eller allt i tetra jävligt typ 1960? Det ska vara skruvkork! :modern

Att frågan över huvud taget ställs måste innebära att flärpen har någon sorts funktion? Vill någon informera mig i vilken? Jag tycker att de få gånger flärpen får vara kvar hänger den mest i vägen och gör strålen svårhanterad.

Typ som en förhud då?

Jo det har dem, men hans beskrivning kunde tolkas som att han pratade om en flärpen längst fram på han skinnspik.

Iaf så ska flärpfan på mjölkpaketet bort, den är äcklig och ohygienisk och har fyllt sin funktion när man rivit av den och brutit vax/plasthinnan på insidan.
Sen som vissa säger så kan strålen störas av flärpen. Bort med den och se till att det blir en ordentlig öppning så det kommer in ordentligt med luft så man slipper attack-hällning med mjölkpölar över hela bänken som resultat.

Jag får känslan av att TS försöker skapa en image av att han har något att säga till om hemma? Att han skulle tillfrågas i olika spörsmål, t ex i en flärpfråga? Att en tjej skulle lyssna på hans åsikt? Troll säger jag!!!

För övrigt ska flärpen bort. Och därmed kan tråden stängas.

Flärpen ska bort. Om man nu har sådana mjölkförpackningar. Dom är för övrigt skit. Om man avser den förhatliga Tetra Brik.
Det ska vara den hederliga förpackningen som går att stänga såklart.
Tetra brik är en djäkla nödlösning som borde vara förbjuden. Den går inte att återförsluta och den medför onödigt stor risk att man klämmer ur en halvliter mjölk över bord/golv/bänk när man öppnar den.

Det här bara måste vara det kortaste inlägget du skrivit?

I mitt hus e jag chef,typ.
E ju bara drygt att ta en extra vända till sopkorgen för att slänga flärpen.
Skrivkork låter ju smart. Ska undersökas.

Flärpen skall bort. Förpackningen är kontruerad så. Den har perforering HELA vägen, vilket innebär att om man river HELA vägen så lossnar flärpen.

När ni skall öppna tex en fiskgratäng, river bara halva vägen då?

:puckon

De verkar ju som att "tetra-brick" försvinner ur sortimentet för att ersättas av tetra-skruv?
Har en bekant som jobbar i mjölkkylen och oj vad skit han fick när de gamla hederliga mjölkförpackningarna försvann folk av de äldre skaran var helt tokiga på han för de nya förpackningarna passa ju inte i kylen:huvet

I mitt hus e jag chef,typ.
E ju bara drygt att ta en extra vända till sopkorgen för att slänga flärpen.
Skrivkork låter ju smart. Ska undersökas.

Var i Södertälje bor du som inte hittat annat än de jävla skruvkorkpaketen?!?
Jag HATAR dom!!! Det är skitsvårt att hälla en skvätt mjölk i kaffet utan att det stänker vida omkring ur koppen. Det går inte att precisionshälla på samma sätt som med de gamla flärp-paketen. Dessutom lämnas det kvar en plastring runt öppningen och då är det inte rätt att lämna paketet i pappersåtervinningen. Uselt tilltag, Arla, att byta paket utan att fråga mig först!

Förresten ska flärpar bort och förhudar lämnas kvar!

Flärpen ska väck, använd smörkniv skall i disken och inte lämnas på paketet. Samma rutin gäller för osthyveln som för smörkniven.

Slut, frågor på det?
Kan omöjligt vara, verkställ!

Efter många sömniga mornar med mjölk över hela golvet när någon lämnat flärpen som kommit ivägen, gav jag upp den idén totalt.

*/ ?>
Back