Mjölktetrans flärp?

Flärp av eller på?

• Antal röstningar
    0
Man ska dricka direkt ur tanken, det är tjärlek det! :fakta

Jo för fan. :) Det gjorde jag sålänge far hade korna kvar.
Sedan tröttnade ju gubbskrället på att det inte gick att tjäna pengar på det och började jobba som "konsult" på diverse ställen.

Att frågan över huvud taget ställs måste innebära att flärpen har någon sorts funktion? Vill någon informera mig i vilken? Jag tycker att de få gånger flärpen får vara kvar hänger den mest i vägen och gör strålen svårhanterad.

Vafan låt flärpen sitta kvar!
Den stör ju absolut inte och det blir ju bara ett extra moment att dra bort den och gå o slänga den.
Tänk vad många minuter/timmar/dagar ni som drar bort flärpen har tillbringat av ert liv på att, just det, dra bort flärpar o slänga dom :krama

Vafan låt flärpen sitta kvar!
Den stör ju absolut inte och det blir ju bara ett extra moment att dra bort den och gå o slänga den.
Tänk vad många minuter/timmar/dagar ni som drar bort flärpen har tillbringat av ert liv på att, just det, dra bort flärpar o slänga dom :krama

Inte då! Du slänger ju flärpen i det nytömda mjölkpaketet som du ändå måste kasta.

Flärpen ska bort. Om man nu har sådana mjölkförpackningar. Dom är för övrigt skit. Om man avser den förhatliga Tetra Brik.
Det ska vara den hederliga förpackningen som går att stänga såklart.
Tetra brik är en djäkla nödlösning som borde vara förbjuden. Den går inte att återförsluta och den medför onödigt stor risk att man klämmer ur en halvliter mjölk över bord/golv/bänk när man öppnar den.

Flärpen ska bort, eller skulle rättare sagt. Häromkring kan man inte få den typen av förpackning. Arlamjölk och grädde häromkring kommer enbart med skruvlock, otroligt praktiskt.

En vän har en annan, lite mer ovanlig, vana med bregottet. Hon skär två parallella spår från kortsidans mitt och 3-4cm in. Denna "lucka" viker hon sen upp för att sätta ner smörkniven i när paketet står i kylen. Oklart dock om hon är en flärpsparare.
Mycket vettig vän du har :tummenupp

Ni som spar flärp o smörlock för hållbarhet...Grattis.
Med två tonårsbarn hemma så hinner jag knappt hem med en laddning förrn's det är slut.

Ni som spar flärp o smörlock för hållbarhet...Grattis.
Med två tonårsbarn hemma så hinner jag knappt hem med en laddning förrn's det är slut.

Jag har samma problem:mad: fast det är jag själv som dricker och jag själv som får handla. jävla skit.

Mjölk är gott. och 1 litersförpackningar suger, dom tar slut med en gång. men om man nu måste ha dom så ska fan flärpen bort, annars hamnar den mitt i strålen när man ska servera sin goda mjölk och katastrofen är ett faktum.

Flärp...bort bort bort*blååååååser*

:vaMen ärligt talat så har jag inte använt mig av dessa förpackningar som har det på evigheter, föredrar skruvlock men dock har inte detta mejeriet http://www.hjordnara.se/forpackningar.htm det (än) men jag överlever ..bara det inte är ngn förbannad jäkla flärp :mad:.

Här nere öppnar vi våra 1.5 literspaket så. Enliterspaketen har skruvkork. Det verkar som att utvecklingen stått still sedan 70-talet där uppe i obygden. Tetra Brick? Bah! :)

Man ska dricka åsens mjölk så slipper man sånt. Plus att man slipper homogeniserad mjölk. :)

asens.jpg

Gammaldags ftw :tummenupp

Säpo granskar sopor och alla hushåll som slänger mjölktetror med flärpen kvar kommer flaggas som misstänkta kommunistjihadister och granskar nogrannare. Till alla flärpälskare:
- Bli inte förvånade om ni nekas vissa jobb eller med jämna mellanrum ser mörka bilar med tonade rutor smyga utanför eller skugga er!!

Skulle inte förvåna mig om ni flärpälskare är sådana vedervärdiga typer som låter "folien" i Bregott(och motsvarande)-paketen sitta kvar trots att det blivit skrynkligt och nedsmörat och vidrigt.

Säpo kan granska röken och askan ur min kamin om dom vill...

Folien från bregottpaketen klibbar jag fast som extra förstärkning på foliehatten....

*/ ?>
Back