Mjölkar du din hoj?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag bor vid en sjö där det körs snöskoter, i byn tycker bonnpojkarna att det är fränt att trimma skotran och vikta om variatorn.

Det är ett jävla tvåtaktsmjölkande dygnet runt, dessutom har dom kommit på att man kan köpa Xenon/LED lysen till skiten, så man kan genomlysa en normalfet blåval för att se skelettskador...

Jag har mitt vardagsrumsfönster mot sjön (och köksfönster och sovrumsfönster)

Lyckligtvis i år har det inte gått att köra på sjön, dels har det inte funnits någon lössnö att kyla glidboggin med, dels har det varit dubbelis med 30cm vatten emellan.

Bara grannen med sin gamla yamaha viking har varit ute och kört, det brakar till när han går igenom över-isen och sedan tuffar han på som en isbrytare över sjön
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Ujujuj flera som har kärringar utan någon som helst bil känsla.

Jag helt enkelt vägrar att åka med min hona antingen går bilen fram o tillbaka som en bakfull kängru som har varit pa partaj i 3 dygn. Upp i röven på bilen framför o sedan bromsa på med gasen o sedan bromsa.

Talar man till henne är hon artig och tittar på en när hon svarar så antingen är hon på väg ut i mötande fil eller ned mot diket fortfarande gasandes eller bromsandes.

Mina nerver klarar inte att passivt sitta o vänta på crachen så jag antingen kör eller tar egen bil/hoj.

Hur många trafikolyckor har hon respektive du varit inblandad i?

Min fru kör så segt att klockorna stannar och ska alltid in med kopplingen innan varje kurva men medan jag har kraschat med hojar och satt bilar både i dike och snövallar har hon alltid turen att klara sig av någon anledning. :confused::confused::confused:
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag har nog fått 25-30 bilar inlösta av FB men jag har aldrig varit vållande,, pensionärer o medelålders damer är helt uppenbart allergiska mot mitt utseende och därvid helt villiga att offra sina bilar o ev FB bonus för att trycka till mej.. i alla tänkbara situationer o platser med alla lagliga hastigheter.

Min sambo:va mja vi har skrotat 3 bilar som gått åt vid lämna företräde.. 2 bilar som motorerna av någon undlig anledning skar på av oljebrist. Sedan var det nagon trampcykel som hamnade under någon bil..
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Hon är alltså medveten om sitt beteende?
Finns dom som har ticks å andra problem som plötsligt börjar rista på huvudet som en galning men där känns det som att inget annat än medicin hjälper. Frågan är om det går träna bort fot mjölk..:gnissla

 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Hur många trafikolyckor har hon respektive du varit inblandad i?

Min fru kör så segt att klockorna stannar och ska alltid in med kopplingen innan varje kurva men medan jag har kraschat med hojar och satt bilar både i dike och snövallar har hon alltid turen att klara sig av någon anledning. :confused::confused::confused:

Hon hinner helt enkelt aldrig krocka...
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Förra bilen var en manuell och där kände jag mycket mer när frun körde med sin ojämna gas.
När hon nu skjutsade hem mig från krogen med nya bilen kände jag inget och bläddrade då fram vridmoment och effektmätaren på färddatorn...sen satt jag och störde ihjäl mig hela vägen hem på att mätarna fladdrade upp och ner med hennes gasrörelser.
Har slutat klaga för det är så dyrt att ta taxi.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Testa att åka taxi i Kina... Där pendlar hastigheten mellan 70 och 130 på motorväg, just på grund av "mjölkande". I teorin sparar du faktiskt bränsle då en motor jobbar bättre under belastning så på en given sträcka förburkar du mindre genom att "pulsera" än att köra med jämn gas, dock skulle det inte gå i praktiken med tät trafik.

Personligen kör jag bil som en tråkmåns men på hoj gäller devisen att en cykel styr mycket bättre under gas eller broms, frirullande är värdelöst. Därmed undviks motorvägar och transportkörning...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det där är fruktansvärt!! Jag mår illa av att åka med folk som kör så uselt. Fler borde helt enkelt ta bussen. Nästan lika illa är de som kör på för hög och för låg växel - ofta kombineras detta hos en och samma person. När det accelereras utan att gå till mer än treans växel i motorvägsfart och så rullar det på någon mil innan sexan kommer i, för att stanna på sexan även när hastigheten sjunker till 50 och man hör hur ventilernas kröker sig av ansträngning. :3freak

Jag idkar iofs en form av mjölkning: plattan i mattan och så släpper jag den när det är dags att bromsa. Vispar man runt med växelspaken så händer det grejer med hastigheten. :banana
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Vispar man runt med växelspaken så händer det grejer med hastigheten. :banana

Med en awd T5'a behövs inte så mycket vispning, faktens! Däremot är den jäkla "estig/yster" på små gaspådrag.

Power-Plot-x480y540-24-832807732.png
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top