Mjölby - Jönköping R1:a

MANGAN

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Var en runda uppe på Kårlmordens djurpark i går. När vi åkte hem såg jag det jag aldrig trodde jag skulle få se, mellan Mjölby - Jönköping med en intervall av några mil såg jag 2st R1: or med Packväskor :skrämd ..... Har R1 blivit en Touring cykel nu mer eller :confused:

Last edited:
MANGAN skrev:
Var en runda uppe på Kårlmordens djurpark i går. När vi åkte hem såg jag det jag aldrig trodde jag skulle få se, mellan Mjölby - Jönköping med en intervall av några mil såg jag 2st R1: or med Packväskor :skrämd ..... Har R1 blivit en Touring cykel nu mer eller :confused:

Hade du mött mig påväg till eller ifrån Västervik i helgen, så hade du fått sett en R1-02 med packad med sadelväskor, tankväska och ett tält.... bara för att man har en sporthoj, betyder det inte att man inte kan använda den till att toura med... alla är vi inte posörer :cool:

Re: Re: Mjölby - Jönköping R1:a

Mattiaz skrev:
Hade du mött mig påväg till eller ifrån Västervik i helgen, så hade du fått sett en R1-02 med packad med sadelväskor, tankväska och ett tält.... bara för att man har en sporthoj, betyder det inte att man inte kan använda den till att toura med... alla är vi inte posörer :cool:

Jag skull eg. åkt på MC semester med min Retta jag oxå.... Men efter en incident så får det bli nästa sommar ist.

Fråga:

1. Vad har du för sadelväskor?
2. Har du highpipe?

Re: Re: Re: Mjölby - Jönköping R1:a

RoLLER skrev:
Jag skull eg. åkt på MC semester med min Retta jag oxå.... Men efter en incident så får det bli nästa sommar ist.

Fråga:

1. Vad har du för sadelväskor?
2. Har du highpipe?

1: Jag har sadelväskor av märket Givi, modellen heter Voyager Bag "T411"

2: Nej jag har inte Highpipe, och jag hade ändå problem till att börja med att få dem sitta som jag ville, dvs så att de inte låg emot ljuddämparen.... ändå har jag en vanlig änsålänge, så det kan ju bli problem med highpipe...

Re: Re: Re: Re: Mjölby - Jönköping R1:a

Mattiaz skrev:
1: Jag har sadelväskor av märket Givi, modellen heter Voyager Bag "T411"

2: Nej jag har inte Highpipe, och jag hade ändå problem till att börja med att få dem sitta som jag ville, dvs så att de inte låg emot ljuddämparen.... ändå har jag en vanlig änsålänge, så det kan ju bli problem med highpipe...

shitz oxå.... jag tror jag får det svårt med min Highpipe..... :mad:

Det får väl bli Tankväska, kutsväska (och ryggsäck) i värsta fall :(

Jag så en retta som hade sadelväskor, toppbox, tankväska + att han hade ett bredare och högre styre fäst på originalstyret. Så han satt upprätt på en R1:a! :skrämd
Självklart var den tyskreggad...

\Masonit

Klart det går att toura med R1 ! ;)

Här är min utanför Radisson i Malmö på midsommardagen. Jag till vänster för dom som undrar ;)

R1_touring.jpg

Re: Re: Mjölby - Jönköping R1:a

Mattiaz skrev:
Hade du mött mig påväg till eller ifrån Västervik i helgen, så hade du fått sett en R1-02 med packad med sadelväskor, tankväska och ett tält.... bara för att man har en sporthoj, betyder det inte att man inte kan använda den till att toura med... alla är vi inte POSÖRER :cool:

HAHAHA, den satt klockrent. :D :tummenupp :D

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back