Mixa musik!?

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Tänkte höra om det finns någon här som har lust att hjälpa mig.. Är i ganska akut behov av att fixa ihop två låtmixar med lite blandade låtar. Har fått hjälp att ladda ner MixMeister, men förstår mig inte på det programmet..:va Någon som vet hur det programmet funkar/om det finns andra bra gratis demoprogram att ladda ner/rent av har lust att göra mixen?

£m£li£ skrev:
2505268 Tänkte höra om det finns någon här som har lust att hjälpa mig.. Är i ganska akut behov av att fixa ihop två låtmixar med lite blandade låtar. Har fått hjälp att ladda ner MixMeister, men förstår mig inte på det programmet..:va Någon som vet hur det programmet funkar/om det finns andra bra gratis demoprogram att ladda ner/rent av har lust att göra mixen?

Well. Om det var JAG som behövde en mix/mixar så skulle jag tanka ner färdigmixat och klart från nätet. Finns hur mycket som helst.

Det finns inga enkla mixprogram vad jag vet. "Traktor" är ett himmla bra tips om du orkar sätta dig in i det, eller pcdj.

Starstriker skrev:
2505288 Well. Om det var JAG som behövde en mix/mixar så skulle jag tanka ner färdigmixat och klart från nätet. Finns hur mycket som helst.

Har dels inte möjlighet att ladda ner. Och dels är koreografierna (dans ja) redan satta till vissa låtsnuttar, så det är dessa som måste mixas ihop dessvärre :huvet

Küngen skrev:
2505298 Det finns inga enkla mixprogram vad jag vet. "Traktor" är ett himmla bra tips om du orkar sätta dig in i det, eller pcdj.

Traktor har jag också haft, men förstår än mindre av det :confused: Har inte tiden att sätta mig in i det.. Grejen är att det behöver inte vara särskilt avancerat, mest bara klippa en låt vid en viss sekund och sen nån övergång (typ en smäll eller vad som helst) för att sen gå in i nästa låt.. Lyckas dock inte klippa i MixMeister :argpådato

Gissar på att om det ska mixas till något som redan är koreograferat (kan man säga så?) så måste det vara väldigt exakta mixar. Är väl bäst om du kan hitta någon att sätta dig med. Annars blir det nog svårt att få det bra :tummenupp

xfader skrev:
2505313 Gissar på att om det ska mixas till något som redan är koreograferat (kan man säga så?) så måste det vara väldigt exakta mixar. Är väl bäst om du kan hitta någon att sätta dig med. Annars blir det nog svårt att få det bra :tummenupp

Vi kan anpassa oss ganska mycket efter mixen i sig.. :rolleyes: (som sagt, har inte tänkt oss något avancerat).. Har hittat en som kunde hjälpa mig på distans (men har inte hört av honom på alltför länge), men förstår vad du menar.. Skulle hellre sätta mig med någon, men har inte den möjligheten, så utvägen blir att leta hjälp från andra håll :(

£m£li£ skrev:
2505339 Vi kan anpassa oss ganska mycket efter mixen i sig.. :rolleyes: (som sagt, har inte tänkt oss något avancerat).. Har hittat en som kunde hjälpa mig på distans (men har inte hört av honom på alltför länge), men förstår vad du menar.. Skulle hellre sätta mig med någon, men har inte den möjligheten, så utvägen blir att leta hjälp från andra håll :(

Finns ju en del hormonsstimma snubbar här med kunskaperna som krävs och som är sugna på att dra en skön kvällsrepa till Haninge ;)

(nej, jag kan inte. Kan inte åka hoj med bruten hand :()

:pannkyss

xfader skrev:
2505397 Finns ju en del hormonsstimma snubbar här med kunskaperna som krävs och som är sugna på att dra en skön kvällsrepa till Haninge ;)

(nej, jag kan inte. Kan inte åka hoj med bruten hand :()

:pannkyss

Dom har ju inte visat kunskaperna än :confused: Och även om det vore så så vet jag inte var hormonerna kommer in i bilden när man bara ska mixa musik :va :tuttar

(man kan åka bil också :D )

£m£li£ skrev:
2505516 Dom har ju inte visat kunskaperna än :confused: Och även om det vore så så vet jag inte var hormonerna kommer in i bilden när man bara ska mixa musik :va :tuttar

(man kan åka bil också :D )

Fast du måste väl visa dansen också? Lika bra om det ska bli ett bra jobb! :tomten

xfader skrev:
2505546 Fast du måste väl visa dansen också? Lika bra om det ska bli ett bra jobb! :tomten

Försöka går ju.. (danserna är till småbarn 6-9 år, så visst :hihi :arsele )

£m£li£ skrev:
2505268 Tänkte höra om det finns någon här som har lust att hjälpa mig.. Är i ganska akut behov av att fixa ihop två låtmixar med lite blandade låtar. Har fått hjälp att ladda ner MixMeister, men förstår mig inte på det programmet..:va Någon som vet hur det programmet funkar/om det finns andra bra gratis demoprogram att ladda ner/rent av har lust att göra mixen?
det går väl att göra en enkel variant i moviemaker?

-Rosen- skrev:
2505567 det går väl att göra en enkel variant i moviemaker?

var får jag tag i det och funkar det lätt att bara klippa i princip? (helt okunnig i sånt här :()

eeeumm mixa i data? mixa gör man med mixer o vinylspelare ju (har även sett med cd)

Om man vill göra lika bra musik som typ Basshunter, vilket program ska man ladda ner då?

£m£li£ skrev:

Lilla vännen!!

Skall gubbjäveln hjälpa dig?? :D

Jag har en betald version i min dator..
Vad skall det vara för musik?

Har du CD skivor som du vill mojja ner så kan jag komma och hämta dom..
Eller så åker du hit med dom..

Markus skrev:
2505835 Om man vill göra lika bra musik som typ Basshunter, vilket program ska man ladda ner då?

reason3 o logic6 borde funka, har inte använt nåt av dom dock

Homo skrev:
2506106 reason3 o logic6 borde funka, har inte använt nåt av dom dock

Fördelen med Mixmeister är att du inte behöver nån egentlig kunskap för att mixa ihop en bra skiva..

Den sköter massor av jobbet själv..

£m£li£ skrev:
2505619 var får jag tag i det och funkar det lätt att bara klippa i princip? (helt okunnig i sånt här :()
finns på din dator om du har xp, bara dra in låtarna och klippa och klistra lite, om jag kommer ihåg det programet rätt

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8