Mitten av skåne övningsköra

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Hejhej,

Nu e de såhär att jag behöver någon att övningsköra med
så om du eller någon annan övningsköra i närheten av eslöv (i mitten av skåne)
eller om du har handledar papper godkänt och ska ut och köra så hör av dig för de skulle verkligen uppskattas!

Kan bjuda på en bit mat eller bensin som ett tack :)

Om ni är i närheten av Eslöv hör av er på
för telefon nummer pma eller skicka ett inlägg så pmar jag :)

ni kan kontaka mig här på forumet också dagen innan eller någon timme innan

Mvh
Andreas

Last edited:
Vill inte vara den som är den men ta bort dina telefonnummer och PMa dem till den/dom som erbjuder sig istället.

Vill inte vara den som är den men ta bort dina telefonnummer och PMa dem till den/dom som erbjuder sig istället.

Tänkte inte på de, tack så mycket!

Några saker jag kan föresten,
Köra ut ifrån drivläge på raka och uppförsbackar
köra igenom alla växlar
svänga i kurvor men kan ej ligga i kurvor
Sen lite andra grundsaker som man kan ha lärt sig efter kört på 2 hjul 1 ett år,

trafikskyltar och sådant är givet

Tips och knep uppskattas väldigt eftersom jag är hyfsat ny till växlat och högre farter än 80 kmh!

Ivrgi att lära mig så kom igen :D

Hjälp Andreas nu! Måste ha någon att köra med i sommar :)

Hur ligger det till med Risk och sånt? Måste inte handledaren gå det nu med?
Nu ställer jag inte denna frågan för att sabba för dig utan för att jag möjligtvis kan kunna tänka mig att hjälpa dig vid några tillfällen. Dock med en förutsättning att det inte krävs för mycket jobb från min sida ;)

Har tidigare haft flera övnigsförare med positiva resultat.

Hur ligger det till med Risk och sånt? Måste inte handledaren gå det nu med?
Nu ställer jag inte denna frågan för att sabba för dig utan för att jag möjligtvis kan kunna tänka mig att hjälpa dig vid några tillfällen. Dock med en förutsättning att det inte krävs för mycket jobb från min sida ;)

Nej det krävs ingen riskutbildning :)
däremot måste du fylla i handledare papper som kostar 170 kr, vilket jag står för om du kan tänka dig hjälpa till,
De enda du behöver göra är att ha en snorunge med dig när du kör och fylla på ett papper :)

trodde dock att att vilken godkänd handledare som heslt kunde köra med mig men så var de inte :(

Nej, du behöver inte gå någon risk ;) Bara lämna in ansökan om handledarskap.

Bor du i Eslöv eller utanför? Vi kan träffas vid något tillfälle när vi är ute och kör i så fall, så kommer vi säkert fram till någon bra lösning.

Har dock inte haft mycket tur med vädret de sista dagarna, så det finns risk för att det dröjer några dagar till.

Bor du i Eslöv eller utanför? Vi kan träffas vid något tillfälle när vi är ute och kör i så fall, så kommer vi säkert fram till någon bra lösning.

Har dock inte haft mycket tur med vädret de sista dagarna, så det finns risk för att det dröjer några dagar till.

jag bor mot kävlinge, så de är riktigt nära, brukar hänga i furulund rätt ofta

Om du kommer ut på 104an så kör öster ut på den sen upp in mot stor harrie, sen följer du raka vägen tills du kommer fram till remmarlöv så är mitt hus precis sidan om vägen :)

Men för att jag ska få köra måste papprena in dock, men ifall du är villig så får du gärna fixa de på körkortsportalen så får du pengarna kontant jag e skyldig dig, plus bensin pengar och eventuellt lite mat

ska hämta ryggskydd och diverse utrustning imorgon så att de dröjer är ingen fara

Låter bra. Visst kan jag fixa detta direkt om du vill, så får du ersätta det vid nästa tillfälle helt enkelt. Bifogar en skärmdump som du ser, uppgifter jag behöver om dig i så fall. Gissar på att det är A-begränsat du ska ha?

Du kan väl PM:a uppgifterna så det inte blir almän info.
EDIT: Du har väl redan införskaffat ett körkortstillstånd?

Bifogat

• Skärmavbild 2010-05-14 kl. 21.38.21.png
    Skärmavbild 2010-05-14 kl. 21.38.21.png
    35.3 KB · Visningar: 74
Låter bra. Visst kan jag fixa detta direkt om du vill, så får du ersätta det vid nästa tillfälle helt enkelt. Bifogar en skärmdump som du ser, uppgifter jag behöver om dig i så fall. Gissar på att det är A-begränsat du ska ha?

Du kan väl PM:a uppgifterna så det inte blir almän info.

A1 ska han ta ;)

Handledarbevis beställt och betalt. Andreas är inom snart min "biatch" ;)

Värt att komma ihåg är att handledar-blanketten tar ungefär ~1.5 månad att få godkänd enligt hemsidan. Så ring varje dag och tjata på dem, så går det fortare.

Handledarbevis beställt och betalt. Andreas är inom snart min "biatch" ;)

Har du redan betalt? Brukar det inte komma en faktura samtidigt som man får papprena?

oh detta kommer sluta illa:confused:

Nädå, bara kör med vaselin så går det bra ska du se! :D

:rolleyes:

Värt att komma ihåg är att handledar-blanketten tar ungefär ~1.5 månad att få godkänd enligt hemsidan. Så ring varje dag och tjata på dem, så går det fortare.

Jag fick körkortstillstånd och handledartillstånd på 1 vecka. De har blivit snabbare nu :tummenupp

Har du redan betalt? Brukar det inte komma en faktura samtidigt som man får papprena?

Nädå, bara kör med vaselin så går det bra ska du se! :D

:rolleyes:

Jag fick körkortstillstånd och handledartillstånd på 1 vecka. De har blivit snabbare nu :tummenupp

E-tjänsten svenne där betalar han direkt,

Käften, enda hålet som ska borras är i en kvinnas!:tuttar

skryt på lite till

Haha...det ska nog fan bli ok. Japps, betalningen kunde man sköta med e-tjänst direkt, eller få faktura. Känns som fakturan hade dragit ut på tiden 1 vecka i onödan.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back