mitt Yamaha FZR1000 projekt

Exom

molekyler, igen..
Gick med
10 Mar 2009
Hoj
1987 Yamaha FZR1000 Streetfighter
hämtade denna cykel igår natt! en FZR1000 -87 som var ett påbörjat streetfighter projekt. det randiga är bara påtejpat så det ska antagligen bort och målas svart. till vintern kommer ramen och svingen bli svart och tanken samt kåpor electric orange! svarta fälgar med orange kant. ska försöka få tag på kawasaki zx6r 2003-2004 sid-kåpor till nedre delen.

men nu ska jag bara ha röven monterad och bond målat så jag får köra nåt i sommar! :D

som den ser ut nu:
Kuva176.jpg

Kuva177.jpg

hur det är tänkt den ska se ut inom snar framtid, men svart och dämparen i samma vinkel
729998_b_4c29d34cf9ec7c81.jpg

blir väl en baklykta från zx6r med..

Hade en likadan som första hoj. Bra skjuts i den motorn. Min var t.o.m. omlackad i samma gula färg, var köpte du den? Sverige el Finland?

det tar sig..

här kommer 3 suddiga telefon bilder ;)

Bild002.jpg

Bild001.jpg

Bild003.jpg

bara hel-svetsning och fin putsning kvar så ska bakdelen sättas fast! beställde även baklyktan idag.

ha de!

tog bort tejpen idag!

Streetfighter7.jpg

målat allt halvmatt svart nu och imorn ska det experimenteras med lite oranga områden. har även fajtats med svetsen så efter att allt är målat ska det monteras och tillverkas en sits sen är den klar för att i värsta fall stå och samla dam! :D osäkert hur länge jag kommer va utan körtillstånd fick jag höra av herr blå idag, riktigt passligt till hoj säsongen! :död

Streetfighter12.jpg

Streetfighter11.jpg

skulle sitta fint med öppna filter
Streetfighter13.jpg

Skönt att slippa den där asfula tejpen?

jepp! blir ju inte så fin finish på lackeringen nu heller men så mycket bättre än tejp! hade tänkt göra lite oranga områden på den men då det ska tejpas, slipas, grundas i vitt, slipas och sen först målas orange så tänkte det får va för blir ändå inte riktigt snyggt med spray-färg :rolleyes: blir o leta nåt orange att klistra på istället.

fick allt färdigt idag förutom lite tätning runt skivan som sitter under bak-kåpan och så är det sitsen kvar.
datorn med bluetooth kraschade just så kommer bilder först imorn.

nån som har tips på klistermärke som håller värme? tänkte göra en egen text till ljuddämparen..

edit: fick bilderna! :banana

målat och monterat
Streetfighter15.jpg

nya baklyktan!
Streetfighter17.jpg

provar lite, var lite lurt att få hålet för baklampan i skivan som kommer under kåpan. skivan är förövrigt en reklam skylt vi hittat utanför en turk-pizzeria efter en krogkväll :fyllisar
Streetfighter20.jpg

prov monterat, bara lite tätning i skarven och mera färg!
Streetfighter26.jpg

Streetfighter28.jpg

Ljusår bättre!
Mår fortfarande dåligt när man ser bilderna av tejpen flasha förbi för att komma längst ner på sidan för att läsa det senaste inlägget ;)

jees känns riktigt skönt och är nästan förvånad att det gått så snabbt! men satt ju inte ner så stor tid på slipning då man skulle behöva slipa plåt/plast rent för att slippa org. klistermärkena men det får som sagt göras seriöst till nästa sommar. har just vart o handlat 1,5 kvadratmeter läder så nu ska sitsen tillverkas och så får jag väl laga en mantel av det som lämnar! ;)

Kul med "mini-projekt"

Underbart att den där vidriga byggtejpen är borta!
Ibland undrar man hur folk tänker..

så! nu jäälar!

har inte hänt så mycket de senaste pga. öl, brudar och hoj affärer men idag fick vi lite gjort!

har kortat av dämparen, låter gött! ska bara vinkla upp den och göra ett stag från ramen att fästa den i.
Streetfighter29.jpg

börjat på med sätet, och som allt annat på denna hoj så användes en pizza kartong till mall ;)
Streetfighter30.jpg

ska använda främre delen av org. sitsen mot tanken.
Streetfighter31.jpg

har gjort fästen för sätet. sitter genomförnings-gummi i hålen på flatjärnet och så sitter det bultar under sätet som trycks igenom dem så det är lätt ta bort sätet ifall det behövs.
Streetfighter33.jpg

första delen på plats
Streetfighter36.jpg

andra delen på plats
Streetfighter35.jpg

börjat forma stoppningen, lite jobbigt då man inte har verktyg till det :huvet
men ska komma ett tunt lager mjuk stoppning över det sen som viks över kanterna med lädret :)
Kuva238.jpg

Kuva241.jpg

var och testade den lite ikväll då vi hade trä-sätet monterat och f-n va kul det var! börjar ha grava abstinens besvär nu! måste ut och köra!

alltså. kul att du håller på .. men lite bättre fantasi än att kasta på gamla modellen r6-röv alternativt 98:ans r1-röv måste väll folk ha.

så tråååååååååååååkigt *gäsp*

alltså. kul att du håller på .. men lite bättre fantasi än att kasta på gamla modellen r6-röv alternativt 98:ans r1-röv måste väll folk ha.

så tråååååååååååååkigt *gäsp*

Ojojoj, var man ä tuff...
Bättre att bygga än att klaga på andra !:banana

Den ser lite tung ut, med den stora underkåpan, annars har du fått till det riktigt snyggt

Last edited:
Ojojoj, var man ä tuff...
Bättre att bygga än att klaga på andra !:banana

Den ser lite tung ut, med den stora underkåpan, annars har du fått till det riktigt snyggt

ojojoj vad det verkarde svida.. och då är det ändå inte ditt bygge.

jag har svårt att tycka att nummer femtielva i raden av byggen med gamla r6-röven är intressanta..

bättre att bygga än att klaga säger du.. ja jag har figurerat i bike och bomber med mina byggen.. har du ?

ojojoj vad det verkarde svida.. och då är det ändå inte ditt bygge.

jag har svårt att tycka att nummer femtielva i raden av byggen med gamla r6-röven är intressanta..

bättre att bygga än att klaga säger du.. ja jag har figurerat i bike och bomber med mina byggen.. har du ?

:Bugar :Bugar :Bugar :7peta Inte än....

det var inte menat som att stroppa upp mig . men tydligen så är det ju så att man måste ha byggt något själv för att lämna negativ kritik. alltså var jag ju tvungen att nämna detta för att min kritik skulle bli legitim

och personligen så hoppas jag att din hoj inte hamnar i bike. .utan i classicbike. det hade varit en skymf mot den annars

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti