Mitt svenska tangentbord blev engelskt!?

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

MikkE

Guest
Wtf sager jag bara!!!

Sitter och skriver lite snabbt, nar jag helt plotsligt inte har svenskt tangentbord langre... Va fan, hur ska jag byta tillbaka.
Sitter pa en laptop som har en san finurlig tangent som heter Fn som ar i en liten fyrkant. Trycker man pa Fn knappen och sedan pa nan annan tangent sa far man diverse funktioner eller sa... Jag har iaf inte lyckats knapa tillbaka till svenskt... Javligt storande!

Hur gora!?

MikkE skrev:
2154570 Wtf sager jag bara!!!

Sitter och skriver lite snabbt, nar jag helt plotsligt inte har svenskt tangentbord langre... Va fan, hur ska jag byta tillbaka.
Sitter pa en laptop som har en san finurlig tangent som heter Fn som ar i en liten fyrkant. Trycker man pa Fn knappen och sedan pa nan annan tangent sa far man diverse funktioner eller sa... Jag har iaf inte lyckats knapa tillbaka till svenskt... Javligt storande!

Hur gora!?
enkelt..

högerklicka på "aktivitetsfältet" (fältet som "start" knappen sitter i)välj "verktygsfält" å bocka för "språkfältet"
då ska de komma fram en liten ikon till höger i aktivitetsfältet som de står "EN" på.. tryck där å välj svenska
(tror det är så, för jag tar bort det engelska när ja installerar win)

"start-inställningar-kontrollpanelen-nationella inställningar & språkinställningar", fliken "språk", knappen "information", sen kan man ta bort engelska som inmatningsspråk också :)

Provade det med då men icke!

Nu funkar det iaf, har inte gjort någonting förutom att ha startat om datorn :3freak

Nästa gång det händer så är det för att du har tryckt på alt+shift samtidigt.

Tryck samma kombination en gång till så ska du se på grejer :brynad

Fast detta funkar inte om du har gjort det som kokosbollen skrev :tomten

Fan a ballt, funderar på att lattja lite med polarens dator nu ;) Också en laptop som jag sitter på nu

MikkE skrev:
2156570 Fan a ballt, funderar på att lattja lite med polarens dator nu ;) Också en laptop som jag sitter på nu
finns roligare saker att göra då, tex så kan du fixa ett batch script som sätter hotmale.com som startsida varje gång han startar datorn

-Rosen- skrev:
2157070 finns roligare saker att göra då, tex så kan du fixa ett batch script som sätter hotmale.com som startsida varje gång han startar datorn
du är .. sååå .. äcklig

-Rosen- skrev:
2157586 säg inte att du gick in där för att kolla vad det var :lol
ja kunde väl fan inte låta bli å kolla va de va .. även om jag anade att de skulle va gay

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul