Mitt Sebring Twister gick ej igenom besiktningen, vad ska jag göra?

carssuck

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
Dags för en ny!
Hej, och tack för att ni tar er tid att läsa denna tråden.

Jag besiktade min hoj igår (ktm 990) och den fick ombesiktning på grund av att ljudnivån var för hög. Jag har satt ditt ett Sebring Twister på den men inte tagit bort något så den ska låta mer. Nu undrar jag utav er kunniga vad jag ska göra för att få den att gå igenom besiktningen. Det räcker med en provisorisk lösning då jag älskar ljudet ifrån den när den mullrar igång :)

Har hört av någon att man ska stoppa stålull i ljuddämparen för att minska ljudet, är detta verklighet eller bara båg?

inge stålull utan stålnät/boll, finns på ica typ, bruka ligga typ 4 st i ett paket.
sätt en i varje o prova först..
du måste fixa nåt som håller kvar dom som typ att man gör ett litet hål baktill och skruvar i en skruv som går rakt igenom öppningen.
räcker med en m5/m6 skruv som e ganska lång då.
detta är alltså bara temporärt.. den kommer gå skit men funka.. ta bort direkt eft bes. fastnar dom drar du igång hojen och varvar ur den så bruka dom flyga ur. lycka till :)

Ta en potatis modell större, skär till den så att den passar i ändröret. Borra ett litet hål, 6mm eller så genom det.
När du kommer till ombesiktningen så trycker du i potatisen. De besiktigar och på väg hem när potatisen är genomkokt så försvinner den av sig själv.
Är du puts-fetishist så låt potatisen ligga oskalad i kallt vatten i ett dygn eller två för att dra ut lite stärkelse.

:D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...