Mitt rekreationsbygge..

Kör med Biltemas högeffektspolar och TCI.
Inga problem!
MC handlarna dillar om att man kan bränna TCIn, men det är i mina öron blaj.
Att jag har högeffektspolarna beror på att de är mindre och smidigare.
Tror inte att du har CDI-tändning.
Dessa använder inte tändspole i den vanliga bemärkelsen.
I stället skickas en ganska kraftig spänning till en spole som transformerar upp spänningen till tändström.
En vanlig spole ger ju gnista när strömmen bryts och spänningsfälltet kolappsar.

Kör med Biltemas högeffektspolar och TCI.
Inga problem!
MC handlarna dillar om att man kan bränna TCIn, men det är i mina öron blaj.
Att jag har högeffektspolarna beror på att de är mindre och smidigare.
Tror inte att du har CDI-tändning.
Dessa använder inte tändspole i den vanliga bemärkelsen.
I stället skickas en ganska kraftig spänning till en spole som transformerar upp spänningen till tändström.
En vanlig spole ger ju gnista när strömmen bryts och spänningsfälltet kolappsar.

Ok.. Ja det stämmer säkert, jag har inte forskat nåt närmare i hur tändsystemet funkar på den än..
Det fräna i att ha en bilspole är ju just att den ska vara stor och klumpig typ Amazon.. :D

Jag har sett bilderna från magnetröntgen av min skalle som togs nån halvtimme efter olyckan, jag kunde inte se nåt som var paj direkt.....men allt kanske inte går att se på röntgen iofs :D

Man ser bara om man är trasi i hårdvaran. Felkopplingar o buggar syns inte förrän man börjar använda skallen :D

Vem fan vill falla i normativitetsfåran? :yoparty :tummenupp

Jag har sett bilderna från magnetröntgen av min skalle som togs nån halvtimme efter olyckan, jag kunde inte se nåt som var paj direkt.....men allt kanske inte går att se på röntgen iofs :D

Du vet, dom brukar säga att allt är ok när de bara ser linkertförgasare, magnetapparater och springer- och webbgafflar äver hela skärmen. Tillfrisknandeprognosen är ju inte så bra i de fallen, så varför förstöra patientens livskvalité med sjukdomsinsikt. :hihi

Följde detta bygge med spänning förut, men vad har hänt? Jag vill se byggbilder och en färdig hoj ;)

Snart tillbaka..

Sommaren har gått och jag har knappt tittat på hojen alls faktiskt. Jag blev ju lite less på den när saker strulade och det har noga varit ganska sunt att ta en paus från bygget, det blev ju ganska intensivt där ett tag när jag inte hade så mkt annat att göra.
Istället har jag hunnit rädda en gammal VW 1500 Variant-63 från skroten, den hade stått avställd (utomhus) sen -74 när jag fick tag på den och nu är den i stort sett klar för Bilprovningen. Enda anledningen till att jag skaffade den är att jag ville ha nåt eget att rulla in på Bugrun med nästa år :)

Kroppen börjar komma hyfsat i ordning igen, jag har faktiskt jobbat i 2½ vecka nu men inte med det jag gjorde tidigare, nu jobbar jag som svetsare på ett företag i närheten istället. Nu blir det alltså mest helgskruvande för min del.. :)

Men nu tror jag att VWn får stå till sig till våren och att det nog är dags att damma av och ta en liten koll på bågen igen. Det som står på programmet närmast är alltså att fixa strulet med kedjan och skaka fram lite tänddelar till den. Nån som har tändmodul och tändspole liggande till en XT600 Teneré-87 möjligtvis?? :)

hur går det med hojen?:hej fler bilder kanske?:)

dags att damma av och ta en liten koll på bågen igen. Det som står på programmet närmast är alltså att fixa strulet med kedjan och skaka fram lite tänddelar till den. Nån som har tändmodul och tändspole liggande till en XT600 Teneré-87 möjligtvis?? :)

Bump?

här händer det inte mycket:fakta

Här händer fortfarande inte mycket... Var blev du av?:hej

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...