Mitt rövbygge

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Japp då har man köpt en fighter. Men bakdelen på zx7-89 är ju inte så schnügg. Så nu börjar projektet "röv rensning". Funderar på ducce, z1000, 1000r eller R1. Men man får väll se vilken det blir och vad som är smidigast att få tag i. Ska man bygga egen bakdel eller ska man kapa i orginal? som ni ser så funderar jag på att bygga en ny bakram. Ska även ta bort behållare å flytta på påfyllningskärlet till kylaren.

Bifogat

• Streetfighter 5.JPG
    Streetfighter 5.JPG
    71 KB · Visningar: 792
  • Streetfighter 1.JPG
    Streetfighter 1.JPG
    71.4 KB · Visningar: 524
  • fightern 0001.JPG
    fightern 0001.JPG
    69 KB · Visningar: 504
  • Streetfightern 9.JPG
    Streetfightern 9.JPG
    92.7 KB · Visningar: 821
Se där ja, grattis till en bra hoj! :)
Den där framskärmen ser nog lite väl klumpig ut. Se om du kan hitta en original istället, det är min första tanke i alla fall. Kanske lite jobbigt att lacka om och greja då iofs, men det kanske går att modda den du har lite... ähh, du gör la som du vill :)

Det sägs ju ibland att man inte måste ha ett expansionskärl, men om du vill kan du ju bygga ett av nån läskburk eller nåt. Kanske inte så snyggt, men lite kul i alla fall.

Last edited:
Är den så jävla stor!!! har tyckt att den ser lagom ut med lyset på. Exp-kärlet tänkte jag sätta innanför ramen nånstans. Stör mej mer på att påfyllningskärlet till kylaren sticker så långt fram och Exp-kärlet,än fram skärmen är för stor. Ja jag vet att jag måste skaffa brillor :tungan

Bifogat

• zxr7503[2].jpg
    zxr7503[2].jpg
    52.2 KB · Visningar: 615
  • zxr7502[1].jpg
    zxr7502[1].jpg
    52.9 KB · Visningar: 619
Sadam skrev:
Är den så jävla stor!!! har tyckt att den ser lagom ut med lyset på. Exp-kärlet tänkte jag sätta innanför ramen nånstans. Stör mej mer på att påfyllningskärlet till kylaren sticker så långt fram och Exp-kärlet,än fram skärmen är för stor. Ja jag vet att jag måste skaffa brillor :tungan
Tycker du ska plocka bort de där "sidoskärmarna" på framskärmen för att få ett naknare framhjul. :tummenupp

Sadam skrev:
Funderar på ............... eller R1.
Har ett repigt och lite sprucket kåset till R1 -00 om du e intresserad. Tänkte klä in den i kopäls men orkar inte :brinnerup

Last edited by a moderator:
En uppdatering. De blev 1000r röv. Kommer mer bilder snart

Bifogat

• P1020380.JPG
    P1020380.JPG
    69.9 KB · Visningar: 1,322
Sadam skrev:
En uppdatering. De blev 1000r röv. Kommer mer bilder snart

Det där blev ju riktigt bra. Har du meckat med bakramen nånting för att det skulle passa?

Fler bilder :yoparty

Ska bygga om min bakände också...

Blir nog en R1:a bakdel.....
Får man fråga vad du fick ge för din bakdel??

en übertysk röv... :skrämd nischt good ..
nedå..ganska snygg om den vart lite nedvinklad...men visst alla smaker e olika :)

Chefen Alabama skrev:
Var har du fått tag på den där..?

Köpte den å bakram till 1000r av gixxer1000Micke här på SH.com. PacMan som sagt så köpte en jag en bakram till 1000r men det skulle bli så mycket jobb att få den att passa så jag har kapat i orginalramen + att jag har värmt lite för att få rätt stuk.

Atlas skrev:
Kan vara bra att kunna bromsa oxå ! :D

Hehe, hur mycket kan man krångla till ett bromshandtag, kan man ju undra. En hel del verkar det som. :hihi
Seri riktigt ballt ut. :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...