Mitt projekt amatörbygge street/caféhoj

jenssthlm

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
sthlm
Hoj
1986 Suzuki GSXR 1100
vill någon överta mitt bygge?

hej alla

bygget går alltför långsamt fram, familj och ryggskada göra att det innte går fort med mitt älskde projekt!

efter långt övervägande så tänkte jag kolla om någon vill ta över mitt projekt och fortsätta bygga en unik hoj :)

den är 95% komplett!

fysiska grejer som fattas är

-lykta fram, ev kåpa
-slipon, el egenbyggt system
-bromsskiva fram
-framskärm
och en mindre småsaker......

innan jag släpper den så kommer ramen att slutsvetsas, av proffs! ett par fogar kvar runt fotpinnefäste mm.....

messa för mer info och ge ett seriöst bud!

mvh

jens
 

dudziu56

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2007
Ort
Malmö
Hoj
Ktm exc-r 450 - 08 , Yamaha YBR 125-05
Jag får låna lite tråden och fråga. Vad kostar det med hela kallaset hos SFRO osv att registrera amatörbygge??
 
Last edited:

jenssthlm

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
sthlm
Hoj
1986 Suzuki GSXR 1100
Jag får låna lite tråden och fråga. Vad kostar det med hela kallaset hos SFRO osv att registrera amatörbygge??

tja

Amatör- och ombyggt fordon MC. Avgiften är för bygg- och slutbesiktning. Försäkring ingår under all provkörning av SFRO personal. 2700:-.

Bullerprov. Görs på importerade-, ombyggda-, och amatörbyggda fordon.
Avgifter: Amatör- och ombyggda fordon 1250:-

jensa
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
sälja bak?

synd att du inte kan slutföra detta grymma bygget. Den skulle varit värd att slutföras av byggherren själv. Har velat bygga om min sv till café racer länge nu. Finns det någon möjlighet att du skulle kunna gjuta en bak till mig också. Detta då den form du gjort är precis sådan jag sett i min drömmar otaliga gånger. Skulle få en klart bättre nattsömn om jag fick mig en sådan eftersom jag själv har otroligt svårt att få tummen ur:arsele. Om du inte vill skriva pris etc här kan du pm:a. Skulle vara snällt om det gick att ordna.
 

jenssthlm

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
sthlm
Hoj
1986 Suzuki GSXR 1100
synd att du inte kan slutföra detta grymma bygget. Den skulle varit värd att slutföras av byggherren själv. Har velat bygga om min sv till café racer länge nu. Finns det någon möjlighet att du skulle kunna gjuta en bak till mig också. Detta då den form du gjort är precis sådan jag sett i min drömmar otaliga gånger. Skulle få en klart bättre nattsömn om jag fick mig en sådan eftersom jag själv har otroligt svårt att få tummen ur:arsele. Om du inte vill skriva pris etc här kan du pm:a. Skulle vara snällt om det gick att ordna.

kul att du gillade bakdelen, sjukt mycket jobb ligger bakom den....tid och ork finns inte att gjuta av en till men du kan ju ev låna formen och gjuta själv...:)

jensa
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
kul att du gillade bakdelen, sjukt mycket jobb ligger bakom den....tid och ork finns inte att gjuta av en till men du kan ju ev låna formen och gjuta själv...:)

jensa

Man tackar så mycket. det var ett snällt förslag men tyvärr bor jag för längt från hufvudstaden så det får bli att jag får pilla på en egen form då det blir både dyrt o tidsödande att åka fram och tbax. Har du gjort dig av med hojen ännu? Vad hade du tänkt dig för pris för den? Är lite sugen...
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top