Mitt nya fina monster

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Ducati 848
Ville bara säga hej och samtidigt visa upp min nyinköpta monster :D Jag har haft mc sedan 16-års ålder och har nu blivit MYCKET äldre så det har varit en del cyklar under årens lopp. De tidigare hojjarna har alla varit japsar så nu kände jag att det kunde vara dags att testa en italienare...

Jag har ju redan haft två trådar i forumet huruvida en 600 är för slö eller inte men den 620ie som jag åkte och kollade på var så snygg, gick så bra, lät så grymt att jag inte kunde låta bli. Under provturen kändes accet helt ok, inte fantastiskt, men som sagt helt ok och nu får tiden utvisa om jag behöver köpa ett större monster framöver, 620 får dock bli min "inkörsport"

Bifogat

• 620ie.jpg
    620ie.jpg
    47.7 KB · Visningar: 144
Den gode säljaren här på forumet vrider sig väl i dödsplågor när han ser sin skönhet i en annan mans händer.

Grattis till en fin hoj och välkommen till SH :tummenupp :hej

Den gode säljaren här på forumet vrider sig väl i dödsplågor när han ser sin skönhet i en annan mans händer.

Jag vet inte hur det kommer kännas när jag säljer min men jag kan gissa att det är ungefär som när man nyss blivit dumpad av sin tonårskärlek och ser henne bli avslätad av nån blåst snubbe.

Jag vet inte hur det kommer kännas när jag säljer min men jag kan gissa att det är ungefär som när man nyss blivit dumpad av sin tonårskärlek och ser henne bli avslätad av nån blåst snubbe.
Säkerligen, sälj din till mig efter sommaren, jag lovar att inte slicka på den :tummenupp

Däremot betyder det inte att man inte ska gratta den lycklige trådskaparen! Grattis, och om du vurpar så åker du på smisk!

Att sälja en Ducce är alltid lite speciellt...:D

Själv sålde jag min Monster i somras, såg ut såhär:
http://web.telia.com/~u41816991/

Jag skaffade denna pråmen i början av sommare och sedan känndes det OK att ta en paus i hojåkandet...
http://web.telia.com/~u41816989/Cad_citadellet.JPG

Lycka till med Monstern.

hmm...du menar alltså att jag e en blåst snubbe...om den kommentaren är det väl bara att säga :arsele

Skämt å sido så är den otroligt skön att köra..Jag var ute en sväng till Vaxholm på lunchen och det var barnsligt roligt att gasa/slå av, gasa/slå av bara för att få njuta av motorljudet...Folk som såg mig måste ha trott att det var min första tur med motorcykel :va

Det jag ska åtgärda på en gång är att kopplingen tar för långt ut...annars är det bara att nöta däck, ända ut på kanterna :D

hmm...du menar alltså att jag e en blåst snubbe...:D

Alla killar, som får den tjej man själv vill ha, är blåsta! :fakta
Sen kan det var helschyssta killar egentligen men de blir per definition puckon i samma sekund som de rattar den skönhet man själv hade velat ha....

Nu vet jag ju iofs att du är en hygglig prick så jag kan inte annat än att gratulera dig åt ett bra köp. :tummenupp

Säkerligen, sälj din till mig efter sommaren!

Du kan få köpa den nu om du vill.... :) Även om jag trivs finfint med mitt monster så överväger jag att sälja den. Jag överväger på fullt allvar att sätta ut en annons på blocket efter påsk om jag inte hunnit ta mitt sunda förnuft till fånga. Efter tre säsonger på monstret överväger jag att "gå vidare"... Så har du monstertankar kan du PM:a.

...fy fan... vad håller jag på med?!:näsblod Nu förstår jag hur det är att vara pappa åt en tonårsdotter och för första gången öppna dörren och se nån finnig kille stå där utanför... Och inte nog med det.. Jag bjuder in honom med orden
- "Javisst är hon hemma! Välkommen in, hon håller bara på att göra sig fin för din skull!"

:huvet

Last edited:
Välkommen & grattis till nya Duccen! :) looking good... :tummenupp

Kul med alla glada tilllrop, fast jag antar att det lätt blir så när man "gömmer sig" bakom en så fantastisk maskin som en Ducati :-)

Köpte hojen igår och då blev det bara en snabb sväng ut till Vaxholm på lunchen för att kolla hur den kändes...Idag har jag hunnit tvätta den ordentligt innan jag tog en längre sväng på de lokala småvägarna. Rent generellt kan jag väl säga att så länge man kör inspirerat på kurviga vägar så räcker effekten riktigt bra, enda gången man önskar lite mer pulver är väl då det kommer lite rakare partier med möjlighet till lite högre hastigheter...å andra sidan är ju monstern kåplös och jag kände att runt 140 ligger (i alla fall min...) smärtgräns vad gäller behaglig fartvind...ok, för högre hastigher i korta ögonblick, men inte ligger man där någon längre stund utan en kåpa att krypa ned bakom. Tanken är att börja leta efter någon snygg (måste väl finnas!?) liten toppkåpa.

Kul med alla glada tilllrop, fast jag antar att det lätt blir så när man "gömmer sig" bakom en så fantastisk maskin som en Ducati :-)

Köpte hojen igår och då blev det bara en snabb sväng ut till Vaxholm på lunchen för att kolla hur den kändes...Idag har jag hunnit tvätta den ordentligt innan jag tog en längre sväng på de lokala småvägarna. Rent generellt kan jag väl säga att så länge man kör inspirerat på kurviga vägar så räcker effekten riktigt bra, enda gången man önskar lite mer pulver är väl då det kommer lite rakare partier med möjlighet till lite högre hastigheter...å andra sidan är ju monstern kåplös och jag kände att runt 140 ligger (i alla fall min...) smärtgräns vad gäller behaglig fartvind...ok, för högre hastigher i korta ögonblick, men inte ligger man där någon längre stund utan en kåpa att krypa ned bakom. Tanken är att börja leta efter någon snygg (måste väl finnas!?) liten toppkåpa.
Ingen kåpa....please. Snygg färg, grattis till hojjen.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park