Mitt livs första highsider...

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Var för ca en halvtimme sedan nere på de delarna av Torslanda flygfält som finns kvar...(Där man vissa trafikskolor övningskör)
Körde lite 8or, och lyckades för första gången med ett riktigt gött knäskrap åt höger... :) Körde ett par gånger och kände att jag låg bra mycket mer än jag tidigare gjort... Men plötsligt så sket allt sig... Bakhjulet tappade sitt fina grepp, och hojen rätades upp och fick grepp igen... Jag kastades en liten bit och landade på händerna och hjälmen... :crash

Tydligen så hade jag legat ner så mycket att fotpinnen tagit i och lättat på trycket på bakhjulet... :( Men både jag och hojen klarade sig hyfsat... Iofs gick det inte fort alls (ca 55), men det kunde gått värre... Har bara ett problem nu... Jag vill ner och skrapa igen för att det är så j*vla kul, men jag är lite rädd för att vurpa igen nu. Inte för mig, men hojen och hjälmen tar ju skada....

HA DE GÔTT (från en lite blåslagen Ludde :crash )

K-Micke skrev:
Har du fasta fotpinnar?

nej, det är det som är så skumt... Men jag tror att fotpinnen inte kunde vinklas upp när jag hade dom stora hårda Trialstövlarna på mig... Man såg iallafall märket efter fotpinnen i asfalten, och precis efter syns ett svart streck... Man har ju så j*vla långa fotpinnar för tillfället, ska ut å svarva/fräsa nya imon...

John Holmes skrev:
Bergis centralstöd oxå :D

Javisst!! Har ett stort hydraliskt centralstöd!! NOT!!

HA DE GÔTT

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!