Mitt kungarike för en oljekylare.GSX-R 1100k. Tips?


Tack bakdäck, den såg riktigt fin ut. Kanske en dum fråga, men det borde vara en bolt on va? Så man inte står där med nedmonterade kåpor och dum som ett frågetecken :tungan

Sen den som mr steen sa, synd att det inte är en curved kylare. Är det någon gigantisk skillnad i uppfång av luften där osv?

Om ni säger att detta är bolt on, så köper jag denna som bakdäck rekommenderade. Då jag hellre vill ha en fräsch ny än en använd.

Vad är det som bör göras då, måste jag strypa några kablar eller kan jag bara ta bort skruvarna som håller i kylarn på övre långsidan och lossa oljekablarna. Måste de klämmas åt?

Sen har jag tänkttänkttänkt på vrf min oljekylare sprack. Om man sitter på hojjen så finns sprickan i högra övre hörnet. Är ingen expert på hojmeck, men kan tänka mig att kylarn har som störst tendens att spricka när man står vid rödlyse mitt på dagen och varvar som en tok. Minimalt med luft i kylarn.

Måste nog fixa en oljetemp mätare med.

Tacksam för funderingar och ha en bra dag!

Mvh Raffe
 
Har du löst ditt kylar bekymmer?
Om inte jag minns fel så har jag en kylare till 1100 oljekyld hemma i garaget. Rätt säker att den satt kvar på cykeln när jag sålde motorn.
Kom med ett skäligt bud på den. Så går jag ut och tittar efter.
 
Har du löst ditt kylar bekymmer?
Om inte jag minns fel så har jag en kylare till 1100 oljekyld hemma i garaget. Rätt säker att den satt kvar på cykeln när jag sålde motorn.
Kom med ett skäligt bud på den. Så går jag ut och tittar efter.

Tja Qwerty! Om jag ger dig 1200 anledningar till att kolla om kylarn är kvar på hojjen, gör du det? :Bugar
 
Tack bakdäck, den såg riktigt fin ut. Kanske en dum fråga, men det borde vara en bolt on va? Så man inte står där med nedmonterade kåpor och dum som ett frågetecken :tungan

Sen den som mr steen sa, synd att det inte är en curved kylare. Är det någon gigantisk skillnad i uppfång av luften där osv?

Om ni säger att detta är bolt on, så köper jag denna som bakdäck rekommenderade. Då jag hellre vill ha en fräsch ny än en använd.

Vad är det som bör göras då, måste jag strypa några kablar eller kan jag bara ta bort skruvarna som håller i kylarn på övre långsidan och lossa oljekablarna. Måste de klämmas åt?

Sen har jag tänkttänkttänkt på vrf min oljekylare sprack. Om man sitter på hojjen så finns sprickan i högra övre hörnet. Är ingen expert på hojmeck, men kan tänka mig att kylarn har som störst tendens att spricka när man står vid rödlyse mitt på dagen och varvar som en tok. Minimalt med luft i kylarn.

Måste nog fixa en oljetemp mätare med.

Tacksam för funderingar och ha en bra dag!

Mvh Raffe

Allt jag har köpt därifrån har passat rakt av, nu har jag iofs inte köpt nån kylare...

Skruva bort den gamla och sätt dit den nya, kanske måste vippas i lite mer olja, lika mycket som du kan hälla ur den gamla, annars ska det bara vara att köra...
 
Last edited:
mr steen. jag köpte denna du nämnde till slut. Kört runt med den hela sommaren och fastän arean bara är 2/3 av org samt att den inte är bockad; så är jag väldigt nöjd med den.

Mvh
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top