Mitt i Haninge rapporterar om ökad polisnärvaro på bulten

Men vi har ju ingen lokal ju ...

Det brukar väl vara lite extra kontroller där i början av sommaren varje år. I juli brukar polisen tappa intresset.

Last edited:
Patetiskt att läsa ens.."De andra vi bryr oss om"?
Krockar en MC med en bil i 100km/h så är väl chansen väldigt stor att bilisten klarar sig ganska väl...
De olyckor jag läst om på bulten har ändå varit singelolyckor eller "vilt" olyckor?

Det är som han i MC gruppen säger, skulle det finnas en bana för oss i Sthlm så hade den med största sannolikheten varit fullbokad varje tillfälle under säsongen, men nej det byggs 2 nya fotbollsarenor i miljardklass och en till är på gång, där överförfriskade snorungar i vuxenkropp springer in och skämmer ut både fotbollen i sig och sina klubbar ganska sporadiskt.

Just ja, det finns ju en "TEST TRACK" på Arlanda där Poliser och andra tjänstemän samt folk med för mycket deg får träna och köra på..

Sveriges huvudstad har inte en ordentlig arena/sträcka/bana kalla det vad du vill, för MC folk som vill köra aktivt, det ursäktar självklart inte att man ska få köra hur fort man vill överallt men Polisens "argument" att få ner farten är ju ändå tillfällig, vad händer efter de drar därifrån då?

Folk som kör hoj "försvinner" inte ut i tomma intet bara för trötta trafikpoliser kör fartkontroller där många hojar kör..

"Körningen blir mer stressad" säger Lars berglund. Jomensåerejuh.

Cyklisterna jublar, nu kan de köra fem i bredd utan att bli påkörda.

Mc-åkningen på Bogan stoppades enligt artikeln pga poliskontroller.. eller så var det underlaget.

Lösning: Onsdagsåkningen är numera flyttad till torsdag!

Varför ligger denna i Sthlmsdelen. Detta är ju en riksangelägenhet. Den enda riktiga GP-slingan Sverige har.. :p

Närå, skämt åsido. Kör lugnare vid de bebyggda delarna, så får vi ha banan kvar.

Jag körde där i dag under två timmar och då var minsann ingen kontroll, jag mötte bara en polisbil.

Står dom inte alltid på samma ställe och larvar sig -> Vid avfarten till Lida?

Alla trådar om bulten borde ligga i "mc-relaterade" delen för jag tror inte alla 08or är så aktiva här.

Det är den omdömes- och talanglösa kategorin hojåkare som bidrar till situationen, allt annat känns märkligt att påstå.

Last edited:
Jag körde bulten väldigt ofta 2009/2010 och såg väldigt sällan en polis med tanke på att det var motogp varje onsdag/torsdag/helg

Har iaf fått känslan att polisen tycker det är bättre att folk koncentrerar sitt brassande på en väg ute i skogen istället för att sprida ut det överallt. Dom flesta åker trots allt lagligt till och från bulten (ok nästan lagligt)

Tji fick ni. Hade alla kört som folk så hade det inte behövts någon polisövervakning.

"Ni"... Vad menar du?
Hade alla kört som folk gör mest så hade hojåkning inte varit roligt.
Jag tror att det är en minoritet som kör fort, dåligt och på fel ställen.
De flesta kör måttligt för fort och skapligt vettigt men klantar sig ibland bara.

"Körningen blir mer stressad" säger Lars berglund. Jomensåerejuh.

Cyklisterna jublar, nu kan de köra fem i bredd utan att bli påkörda.

Mc-åkningen på Bogan stoppades enligt artikeln pga poliskontroller.. eller så var det underlaget.

Lösning: Onsdagsåkningen är numera flyttad till torsdag!

Underlaget har satt sig nu och är lika bra som vilken väg som helst. Körde bogan förra veckan

Fyfan vad du låter bitter!!! :gnissla:fatta!

Absolut inte, jag är glad över att just den skaran hojåkare har förpassat sig dit. Då får jag dela de trevliga vägavsnitten med färre och slipper ljushuvuden som har svårt skilja på sitt och mötande körfält.

Tror du det är en slump att blåbär i skogen är lika vanligt som övermodiga sporthojsägare i diket längs den vägen?

Underlaget har satt sig nu och är lika bra som vilken väg som helst. Körde bogan förra veckan

Ja, den är helt ok faktiskt :tummenupp

Last edited:
det lär inte göra ngn skillnad såvida dom inte ställer sig där permanent 24t/dygn.

visst finns det blåbär som kör bulten och det krävs inte så många svängar fär att se det heller så anpassa din körning efter det då.

Gisses va vuxen jag lät nu ..:rofl :rofl

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back