Mitt hojbygge

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
Nu har jag svetsat om avgasystemet på hojen. Vad tycks?
Ska poleras lite så det glänser om det. Tig-svetsade det alldeles själv, övade på diskbänken lite innan. :rolleyes:
Men det gick bra och jag sparade Torbjörn lite jobb. :tummenupp
 

Bifogat

  • liten.JPG
    liten.JPG
    67.3 KB · Visningar: 364
Mell skrev:
Nu har jag svetsat om avgasystemet på hojen. Vad tycks?
Ska poleras lite så det glänser om det. Tig-svetsade det alldeles själv, övade på diskbänken lite innan. :rolleyes:
Men det gick bra och jag sparade Torbjörn lite jobb. :tummenupp

Jäkligt snygg bakdel!! :rolleyes:
 
Spännande fortsättning följer hoppas jag.. Och i form av bilder då.. Man blir ju lite avis, Jag hittar inte ens tummen i mitten av handen.
 
Med R1:a bakdel kan väl inget gå fel :D

Undrar vad det är för mystisk person i bakgrunden :rolleyes:
 
Börjar ju se riktigt fint ut, du kommer ju att ha umeås coolaste ehoj i sommar, tur att det finns rejäla bommar på klubben så det inte blir ett liknande slut som förra årets vinterprojekt vi aldrig fick se reultatet av...
 
Aahh nice:igt, var själv på g att göra så men kom aldrig riktigt dit. Hur gjorde du för att få till böjen?
 
Nu ser det ut så här. Bara fixa klart bakdelen, montera kåpor och fixa en vattenkyld oljekylare så är det klart. Fick tag på en riktigt smidig kylfläkt idag, så nu blev det problemet löst.
 

Bifogat

  • klubben20050417 009.jpg
    klubben20050417 009.jpg
    67 KB · Visningar: 192
  • klubben20050417 010.jpg
    klubben20050417 010.jpg
    72.7 KB · Visningar: 157
  • klubben20050417 011.jpg
    klubben20050417 011.jpg
    69.1 KB · Visningar: 163
  • fläkt.jpg
    fläkt.jpg
    51.3 KB · Visningar: 1,103
Säsongen är ju i full gång så det är nog bäst du blir klar snart :tungan
 
Honken skrev:
Ja det ska ju till lite KTM delar för att det ska bli bra :)

Jo, jag har en ny fläkt åt dig nu. Blev även blinkers óch en liiiiten bromsvätskebehållare från KTM.
Billigt var det också. 170 kronor för blinkers och 75 kronor för en bromsvätskebehållare. :tummenupp
 
Mell skrev:
Jo, jag har en ny fläkt åt dig nu. Blev även blinkers óch en liiiiten bromsvätskebehållare från KTM.
Billigt var det också. 170 kronor för blinkers och 75 kronor för en bromsvätskebehållare. :tummenupp

bilder!!!!!
 
Såg ju hojen din i söndags men glömde fråga om hur många hk som förväntas krämas ur den spisen?
 
Vi får väl se då jag kör den i bromsbänken... Den är relativt standard, bara helsystem och fuggar. Portning blir det kanske nästa år, om man inte kommer på att bygga turbo. :D
 
Mell skrev:
Vi får väl se då jag kör den i bromsbänken... Den är relativt standard, bara helsystem och fuggar. Portning blir det kanske nästa år, om man inte kommer på att bygga turbo. :D
OK, jag har sagt det förut och nämner det gärna igen, bland det manligaste och kanske mest effektiva man kan hänga på en hoj är en liten förtjusande flaska av märket NOS.
Vaddå nästa år? Det som inte händer nu händer aldrig. Föresten har väl du bytt hoj nu ett antal somrar i rad. Börjar så smått se ett system, få se två cylindrar bra ljud lite (?) effekt, nej gångra antalet cylindra med 2, nu blev det genast bättre men var skall man hänga all packning vid seriös touring, kråkan är ju både snabb och skön att åka på en sådan tar vi, fan va tung och klumpig den är nja lite sportigare men stor motor vill jag nog ha... Ja här är vi nu, din nästa hoj enligt min beräkning blir en uppborrad goldwing på 2500 cc, upphöjda väskor för bättre nerläggsvinkel, slimmad kåpa för bättre cv-värde och allt detta till tonerna av "born to be wild" i din sony cdspelare placerad framför styret i en kolfiberupphängning för att spara vikt.
Som sagt skaffa lustgas eller turbo NU nästa sommar är det försent! :hihi
 
RJ skrev:
OK, jag har sagt det förut och nämner det gärna igen, bland det manligaste och kanske mest effektiva man kan hänga på en hoj är en liten förtjusande flaska av märket NOS.
Vaddå nästa år? Det som inte händer nu händer aldrig. Föresten har väl du bytt hoj nu ett antal somrar i rad. Börjar så smått se ett system, få se två cylindrar bra ljud lite (?) effekt, nej gångra antalet cylindra med 2, nu blev det genast bättre men var skall man hänga all packning vid seriös touring, kråkan är ju både snabb och skön att åka på en sådan tar vi, fan va tung och klumpig den är nja lite sportigare men stor motor vill jag nog ha... Ja här är vi nu, din nästa hoj enligt min beräkning blir en uppborrad goldwing på 2500 cc, upphöjda väskor för bättre nerläggsvinkel, slimmad kåpa för bättre cv-värde och allt detta till tonerna av "born to be wild" i din sony cdspelare placerad framför styret i en kolfiberupphängning för att spara vikt.
Som sagt skaffa lustgas eller turbo NU nästa sommar är det försent! :hihi

Börjar jag med turbo nu så hinner jag inte köra nåt ju....
Men att byta hoj är ganska skoj, man kör vad som man tycker känns bra för tillfället. Det har väckts en liten tanke om kompressor, turbo har ju alla nuförtiden.
 
det finns bara 2 användningsområde för lustgas å det är dragracing och posering :D hoppas det inte är anledning nummer 2 som gäller :va
 
madmagnus skrev:
det finns bara 2 användningsområde för lustgas å det är dragracing och posering :D hoppas det inte är anledning nummer 2 som gäller :va
Du glömde vägverkets rekomendationer om säkra omkörningar! Nr 3 blir följande scenario: blinka för omkörning, placera fordonet på den mötande trafikanters väghalva, sikta, håll lustgasknappen intryckt 10 sek, släpp knappen, stanna vid vägkanten och skratta dig harmynt. :yoparty Gissar att detta kan liknas vid missbruk och i detta fall heter drogen adrenalin. :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top