Mitt helg på knutstorp

Åsa #96 skrev:
Jo, Kennet har haft en hel del att fixa med på Lilltösen, men det är omöjligt att mäta det med vad Henrik & Johan lägger ned i tid... På Anderstorp och Knutstorp slutade dom nog aldrig meka innan midnatt.... Och då sitter vi andra och äter middag och knäcker en pilsner...

Men jag ska inte säga ngt, det går ju attans bra för Henrik, så det lönar ju sig.

Skulle jag få låna din hoj sa du ;)

Enligt devisen you break, you buy, så självklart :tummenupp
 
oFFkeFF skrev:
Enligt devisen you break, you buy, så självklart :tummenupp

Blir ju allt lite kär i dig Filip :kär

Edit: tror dock att min mek "gör slut" med mig om jag skulle börja köra 250R.... :(
 
Jag tycker också att det låter jäkla skoj med 250R. Den låga vikten samt att det är en ren räser från början lockar.

Fast problemet är ju att jag inte har mekat tvitakt sedan moppeåldern, och det var ett tag sedan. Jag skulle behöva gå en grundkurs i tvitaktsunderhåll innan jag vågar ta steget. :p
 
Relapse skrev:
Jag tycker också att det låter jäkla skoj med 250R. Den låga vikten samt att det är en ren räser från början lockar.

Fast problemet är ju att jag inte har mekat tvitakt sedan moppeåldern, och det var ett tag sedan. Jag skulle behöva gå en grundkurs i tvitaktsunderhåll innan jag vågar ta steget. :p

Grundkursen finns i mek/service-boken som följer med hojen, följer man det som står minutiöst så slipper man de flesta bekymmerna.
 
Relapse skrev:
Jag tycker också att det låter jäkla skoj med 250R. Den låga vikten samt att det är en ren räser från början lockar.

Fast problemet är ju att jag inte har mekat tvitakt sedan moppeåldern, och det var ett tag sedan. Jag skulle behöva gå en grundkurs i tvitaktsunderhåll innan jag vågar ta steget. :p

Som sagt, tvåtakt är (relativt) lättmekat och man lär sig fort om man inte är utrustade med multipla mittmonterade tummar. Hade inte du och jag en diskussion om just tvåtakt på Knudan sist, eller var det Tom?
 
McB skrev:
Som sagt, tvåtakt är (relativt) lättmekat och man lär sig fort om man inte är utrustade med multipla mittmonterade tummar. Hade inte du och jag en diskussion om just tvåtakt på Knudan sist, eller var det Tom?

Det minns jag inget om, så det var nog med Tom du hade den diskussionen. Men Tom tycker å andra sidan att det mesta är lättmekat. Tom och jag har nog inte riktigt samma referensramar. :rolleyes:

Får väl se om man vågar "uppgradera" till tvåtakt i framtiden.
 
Efter att först ha plockat isär en vanlig Hornet tillsammans med Johan och sen åka till Gelleråsen och se hur lätt det var att ta isär en 250 racer så skulle jag gladeligen byta. Så det så!
 
Hur kul är en Hornet att köra på bana då :D
Var inte det en konstigt jämnförelse bara :confused:

Snacka om att jag är glad att jag själv slipper mecka.
Hurra för min mekaniker :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top