Mitt första R-1000 B-race

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
På fredagen kom Jorpes, Zoulfly, Swedie, Tom, MW & Relapse, som vanligt skulle det fulmeckas ett par timmar på kvällen, klockan ett på natten va alla klara och vi gick i bingen.

Revelj klockan 06.00 och vaselinpackning i Transvestiten, halvvägs till Knudan ringer Swedie och undrar om vi kan vända för att hämta hans plånka med licensbrickan, Tom & MW fixade biffen.

Naturligtvis så ösregnar det på banan och jag reser tält med min teamkompis Alakhai, anmälan samt bes av hoj, skinnställ & hjälm går bra och sedan ska regnhjulen på.

Missilen går orent men funkar iaf upp till 10K varv, kval på 20 minuter och sen så slutar det regna, banan är blöt även i andra kvalet men solen börjar titta fram, banan torkar upp och slicksen åker på.

I racet startar jag som 22:a av ett trettiotal förare, starten går bra och jag klipper några gubbar, sen tar jag rygg på Nr:100 Hjalmarsson och ligger bakom honom hela racet, jag slutar på 20:e plats och det är jag nöjd med, min målsättning va att fullfölja racet samt att inte komma sist.

Jag slog Talpai, Swedie & Diablo samt en massa andra som antingen klotade eller låg bakom mig och tourade.

Det var fan Micke, visste inte att du skulle ställa upp. FILMBEVIS VILL VI HA!!! :D

Och Swedie ger som vanligt ordet "disträ" ett ansikte ;)

Jag tycker gamlot har gjort en storartad helg..önskar att jag körde själv. Du kanske har fått smak på det nu? skall du upp till Sviestad?

Mvh//ZS

Bla,Bla,Bla

Fan jag låg ju som ett streck långt framför dig,senare under racet låg jag som
ett streck i hårnålen.Grattis Micke

Föresten hur gick klubbracet????

Talpai skrev:
Fan jag låg ju som ett streck långt framför dig,senare under racet låg jag som
ett streck i hårnålen.Grattis Micke

Föresten hur gick klubbracet????
3 race på en helg blev för jobbigt, R-1000 gick bra och även i ERF:et så flöt det på, underbart att få prova en modernare hoj, Alakhais Hynda 600 är en dröm att köra bana med, krafterna tog dock slut i klubbracet, jag kom på 25:e plats, men iaf inte sist :tummenupp

Du körde bra i klubbracet :Bugar

Zilversurfer skrev:
Jag tycker gamlot har gjort en storartad helg..önskar att jag körde själv. Du kanske har fått smak på det nu? skall du upp till Sviestad?

Mvh//ZS
Jag och polarn ska på hojsemester i Norge den veckan, men vi landar på Sviestad lagomt till racet, nån ska ju filma oxå :tungan

Freppa skrev:
Det var fan Micke, visste inte att du skulle ställa upp. FILMBEVIS VILL VI HA!!! :D

Och Swedie ger som vanligt ordet "disträ" ett ansikte ;)
Hur 17 ska jag kunna filma mig själv :va :D

GSXR1100R skrev:
Jag och polarn ska på hojsemester i Norge den veckan, men vi landar på Sviestad lagomt till racet, nån ska ju filma oxå :tungan
Se där, kärlekssemester. Grattis!

Grattis till första rejset !

Men Mrlind hade ju kvalat in på 22:a i Rookie 1000.... fast han kvalade på slicks i regnet... Och han körde upp sig till 3a..... ganska starkt !

Stackars lilla Swedie.... Elen gav upp.... så trots att han inte vurpade tog han sig ändå inte i mål. :huvet

GSXR1100R skrev:
3 race på en helg blev för jobbigt, R-1000 gick bra och även i ERF:et så flöt det på, underbart att få prova en modernare hoj, Alakhais Hynda 600 är en dröm att köra bana med, krafterna tog dock slut i klubbracet, jag kom på 25:e plats, men iaf inte sist :tummenupp

Jag lovar att du ska få fler chanser att prova den med hela kåpor om du vill.. Då går det faktiskt tom att se varvmätaren!!! wohooo :lol

GSXR1100R skrev:
Missilen går orent men funkar iaf upp till 10K varv, kval på 20 minuter och sen så slutar det regna, banan är blöt även i andra kvalet men solen börjar titta fram, banan torkar upp och slicksen åker på.

Gillar att du tejpade ihop hela luftburken med silvertejp...

Är lite :va över att du körde snabbare med en motor som gick orent.... Kanske skall vi slita bort solvertejpen igen... :)

Vårt första R-1000 race..!

På fredagen jobbades det som en gnu för att hinna med alla jobben så jag kunde meka ihop den nyinköpta Firebladen som jag fortfarande inte kört en meter med.

Allt ser ut att lösa sig. Marie har varit ute och handlat kamerastativ till laptimern och ett nytt batteri till densamma. Bussen blev besiktigad 09:50 och är nyservad, skall bara tankas. Hojen är i verkstaden och jag har skaffat alla de grejor som behövs.

19:00, jag vinkar adjö till den sista kunden och ser fram emot två timmars kvalitetstid med hojen.

19:30 har jag tömt ut oljan, tagit av tanken och bytt bränslefilter, samt spytt ut allt jag ätit den senaste veckan!

Jag har sällan eller aldrig mått så dåligt! Jag har inte kräkts på tre år och hade glömt hur jävla ont det gör! Jag slocknade på toagolvet och halv elva kom jag till sans och ringde Marie så hon kunde hämta mig. Hon släckte ner och låste och jag koncentrerade mig på att inte måla Mazdans inredning i nån ny intressant färg.

Väl hemma slocknade jag på soffan, så nära dass man kan komma, och var helt väck tills Marie väcker mig 05:30.Hon undrar hur jag mår, såhär medans det fortfarande finns en chans att fixa ihop hojen till besiktningen, och jag knarrar fram att det nog inte blir nån körning idag. Det kändes som om en åsna hade dansat Mambo på min mage och jag kände att jag inte ens hade kunnat köra bil dit, än mindre rejsa.

Antagligen hade jag fått maginfluensa. Jag hoppas det, för alternativet är värre. Vi hade käkat takeaway jag, Marie och en kompis. Vi tog alla olika rätter. Jag har som sagt lite av en stålmage och blir sällan eller aldrig sjuk (det har jag inte råd med) så jag misstänker maten.

Så mycket vi satsat och laddat! Nu känner jag förtvivlan, när är nästa Knutstorpskörning? Kommer R-1000 köras i närheten igen? Blir det fler klubbrace?

Nu får vi ladda för nästa körning, när det nu än blir..

Med löfte om comeback/debut: Team True Blue racing -pilsner och öldrottningen

Pilsner skrev:
Vårt första R-1000 race..!

Jag har sällan eller aldrig mått så dåligt! Jag har inte kräkts på tre år och hade glömt hur jävla ont det gör! Så mycket vi satsat och laddat! Nu känner jag förtvivlan, när är nästa Knutstorpskörning? Kommer R-1000 köras i närheten igen? Blir det fler klubbrace?

Nu får vi ladda för nästa körning, när det nu än blir..

Med löfte om comeback/debut: Team True Blue racing -pilsner och öldrottningen
Racingnerver av stål.... Men som Zoulfly säger så klånkar det inte i porslinet timmarna innan race, synd att du blev kass men du ska få en revanch nu i höst på nästa KM :tummenupp

alakhai skrev:
Jag lovar att du ska få fler chanser att prova den med hela kåpor om du vill.. Då går det faktiskt tom att se varvmätaren!!! wohooo :lol
Det gör jag gärna, vi kan bytlånas på nästa BE, ta med extra kallingar :tummenupp

jorpes skrev:
Gillar att du tejpade ihop hela luftburken med silvertejp...

Är lite :va över att du körde snabbare med en motor som gick orent.... Kanske skall vi slita bort solvertejpen igen... :)
Orkade f-n inte mer, tur att man känner sina begränsningar, din hoj repar sig nog :tungan

GSXR1100R skrev:

Du e min mentor :Bugar
:tuttar :tuttar :tuttar

GSXR1100R skrev:
.

Naturligtvis så ösregnar det på banan och jag reser tält med min teamkompis Alakhai, anmälan samt bes av hoj, skinnställ & hjälm går bra och sedan ska regnhjulen på.

Just det... Du lökar i ett tält med fusk-folkis-öl o jag lastar av alla dina grejer i ösregnet :mad: :fatta!

Eller hur Alikakkaraj, inte fan resta han något tält?

:kiss

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...