mitt ex

Freedom skrev:
2475735 Skrotat innebär att fordonet är förstört och lämnat till återvinning i mina ögon. Om en ram är ärlig så går det alltid att få ett regbevis på den, visst jag kan sälja stulna grejor och få köparen och tro att det är ärliga saker bara för att jag skriver ett kvitto. Jag vill inte hacka ner på någon i denna tråd, jag vill bara få er uppmärksammade på att det säljs allt för mycket stulna hojdelar via nätet. Det är frestande att köpa en del billigt till hojen när man klotat, nästa gång kanse det är din hoj som säljs i delar.
Förstört? Du har aldrig varit på en skrot va? :hihi

Jag _vet_ flertalet ramar/motorcyklar som aldrig varit stulna som inte har något regbevis. Sen är det självklart mkt stulet skit i omlopp, men på dessa hojar är ramnumret kryssat och inte borttaget så man kan kolla upp ramens historia.

Last edited:
Interceptor skrev:
2474706 Inget att snyfta över,den va ju försäkrad och busan e en av de fulaste mc som tillverkats så det kanske e enda chansen att bli av med den..att få den stulen.
onda människa!!

[- sNaIjK -] skrev:
2475655 Shit, våldtagen av tjuvar? :mad:
japp, stod på service i mitt garage utan motorolja.
Tjuvstartades och kördes tills den skar. Dessutom tände de eld på garaget.
tryckluft,verktyg,trädgårdsprylar, mc kläder adjöss!

Gomer Pyle skrev:
2476247 japp, stod på service i mitt garage utan motorolja.
Tjuvstartades och kördes tills den skar. Dessutom tände de eld på garaget.
tryckluft,verktyg,trädgårdsprylar, mc kläder adjöss!

Man undrar ju hur dom tänkte när oljelampan lyste och hojen började låta ansträngd?

Interceptor skrev:
2476224Inget att snyfta över,den va ju försäkrad och busan e en av de fulaste mc som tillverkats så det kanske e enda chansen att bli av med den..att få den stulen.
Han är nog bara avundsjuk, den där Interceptor... Har väl aldrig haft förmånen att gränsla något liknande :hojbusa
Busan har ju t.o.m en egen smiley :Rockbanan

Gomer Pyle skrev:
2476224 onda människa!!
Tråkigt med hojen! Men du vet ju i alla fall vad som hände med den. Min är puts väck (se länk nedan) :(

Freedom skrev:
2475735 Skrotat innebär att fordonet är förstört och lämnat till återvinning i mina ögon. Om en ram är ärlig så går det alltid att få ett regbevis på den, visst jag kan sälja stulna grejor och få köparen och tro att det är ärliga saker bara för att jag skriver ett kvitto.
Hört uttrycket reservdelsram? Man kan faktiskt köpa en hel ram av importörerna, utan ramnummer, för att byta ut sin gamla trasiga ram. Man kan också köpa en ram med kryssat ramnummer, utan regbevis, och föra över sitt gamla ramnummer, för att på så sätt laga sin skadade hoj. Inget fiffel, inget fusk, bara affärer. Det går inte alls att få ett regbevis på alla ramar som är ärliga.

Machmud skrev:
2476253 Man undrar ju hur dom tänkte när oljelampan lyste och hojen började låta ansträngd?
precis, men den kan ha varit släckt för det verkar som om de fyllde på lite olja från en gammal dunk jag hade (låg slängd i garaget. så toppen fick nog smörjning, för den jobbar under tryck. Firman skulle ju ha runt 6000 för den.

men veven var skuren, och det borde kunna hända om oljans nivå inte når denna... jaja skitsamma. skönt att de inte försökte laga hojen åt mig iaf...

Freedom skrev:
2475735 Skrotat innebär att fordonet är förstört och lämnat till återvinning i mina ögon. Om en ram är ärlig så går det alltid att få ett regbevis på den, visst jag kan sälja stulna grejor och få köparen och tro att det är ärliga saker bara för att jag skriver ett kvitto. Jag vill inte hacka ner på någon i denna tråd, jag vill bara få er uppmärksammade på att det säljs allt för mycket stulna hojdelar via nätet. Det är frestande att köpa en del billigt till hojen när man klotat, nästa gång kanse det är din hoj som säljs i delar.

1: Man kan köpa en helt ny boxram inkl regghandlingar från respektive importör 15000-40000kr.

2: Man kan köpa en helt ny boxram utan regghandlingar (lite billigare).

3: Man kan köpa en "skrotad" ram från skroten , dvs endast som reservdel då man får föra över sitt gammla ramnummer till den nyköpta.

Det går alldrig att återfå registreringen på en "skrotad" ram från skroten då den är utförd ur registret.

*Dvs då går det inte alltid att få ett registreringsbevis till ramen.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla